MSc Advanced Professional Practice
Queen's University Belfast
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Belfast, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 - 3 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
GBP 19 100 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Internasjonalt gebyr
Introduksjon
Denne MSc tilbyr et lært studieprogram som tar sikte på å pleie nye og innovative profesjonelle utøvere. Den leveres gjennom fem spesialiserte Pathways som samsvarer med de viktigste kompetanseområdene innen School of Nursing and Jordmifery.
Spesialist Pathways er:
- MSc (akutt og kritisk omsorg)
- MSc (Cancer Nursing: Supporting and Palliative Care)
- MSc (ledelse og ledelse)
- MSc (mødre- og barns helse)
- MSc (mental helse og eldre voksen)
Programmet tilbys på heltid og kombinerer ansikt til ansikt undervisning med online levering. De som tar programmet på heltid kan være kvalifisert til å gjøre det innlemme en klinisk praksis ved avtale med programkoordinatoren.
Høydepunkter
Dette er et fleksibelt program som studentene kan tilpasse seg for å imøtekomme karrierenes behov.
Karriereutvikling
- Dette kurset vil appellere til registrerte sykepleiere og jordmødre som jobber på en lang rekke områder som tenker på sin egen karriereprogresjon.
- Dette programmet produserer eksepsjonelle utøvere som har de ferdighetene som er nødvendige for å fremme og opprettholde en innovativ og gryende praksis. Nyutdannede av programmet går videre til stillinger som ledelse eller forskning og undervisning karrierer.
Studentopplevelse
- Studenter med ulik faglig bakgrunn kommer sammen om dette programmet og deler kompetanse, gjennomgår sin egen praksis og deler balanserte og kritiske funn som bidrar til forbedring av kvaliteten og effektiviteten i levering av helsetjenester i global skala.
Kursstruktur
Advanced Professional Practice Specialist Pathways
Vi erkjenner at studenter på dette nivået er interessert i karriereutvikling. Derfor har vi utviklet et bredt spekter av moduler; studentene må velge seks moduler fra disse, hvorav noen er spesialistmoduler og krever at studenten arbeider i et relevant praksisområde. Alle studenter må fullføre en av de obligatoriske modulene og en avhandling.
Pathway 1: Ledelse og ledelse
Studenter som fullfører denne Pathway vil vurdere ledelse og strategiske spørsmål i den globale leveransen av helsetjenester. Nyutdannede av programmet er i stand til å demonstrere avansert praksis i sammenheng med nye problemer og kliniske omstendigheter.
Pathway 2: Mors og barns helse
Studenter som fullfører denne Pathway vil ofte komme fra en jordmor- eller barnepleierbakgrunn. Moduler som tilbys for å vurdere spørsmål som familiesentrert helse- og sosialomsorg, eller utviklingen i fødsel.
Noen av disse modulene er bare tilgjengelige for registrerte jordmødre.
Pathway 3: Akutt og kritisk omsorg
Vår akutte og kritiske Pathway inkluderer spørsmål som helsevurdering, samt behandling av hjertepasienter eller pasienter i andre akutte omgivelser. Lært av fagpersoner som er ledende innen deres felt, eksempler er hentet fra praksis, og bruker aktuelle problemstillinger for å utvikle nye ideer.
Pathway 4: Mental helse og eldre voksne
Læres av regionale spesialister i demensomsorg, kognitiv atferdsterapi og omsorg for eldre personer. Denne pakken med moduler adresserer dagens beste praksis innen pleie og behandling av pasienter med demens og andre psykiske helsetilstander.
Pathway 5: Cancer Nursing: Supportive and Palliative Care
Studenter som følger denne Pathway vil utforske de nyeste bevisene for pleie og behandling av kreftpasienter, inkludert lindrende behandling.
Forskningsmoduler og avhandling
Alle studenter må gjennomføre minst en av disse modulene:
- Anvendte forskningsmetoder og statistikk i sykepleie; eller
- Kvalitative forskningsmetoder
Alle studenter må også gjennomføre en avhandling på 15 000 ord, som må være basert på en studie som inneholder bevis på kritisk tenkning sammen med rasjonelle og konsekvente argumenter og debatt. Studien vil være basert på nåværende tenkning og gi bevis på forskning, kunnskap og ferdigheter på masternivå.
Spesialist valgfrie moduler
Studentene vil kombinere moduler fra spesialiserte Pathways ovenfor med et utvalg av generelle moduler, hvorav noen er listet opp nedenfor.
- Lov for helsepersonell
- Klinisk Forespørsel og Praktisert-basert Forskning
- Farmakoterapeutikk for praksis
- Uavhengig studiemodul
Vær oppmerksom på at moduler er underlagt levedyktige tall, så modulene som tilbys kan variere. Hvis du er interessert i et emne som ikke er oppført ovenfor, kan du kontakte skolen for å få råd.
Kontakt Undervisningstider
- Middels gruppeundervisning.
9 (maksimum) timer per uke.
Undervisningstider
Undervisning er på tvers av en kombinasjon av morgen-, kvelds- og ettermiddagstimer, og noen moduler blir undervist helt på nettet.
Karrieremuligheter
Denne Masters in Advanced Professional Practice gir en mulighet for studentene å utvikle ferdigheter til analytisk tenking i en klinisk kontekst. Ved siden av dette letter programmet studentens videre faglige utvikling. Nyutdannede av dette programmet går over i leder- og lederroller, eller fortsetter inn i en forsknings- eller utdanningsevne.
Queen s postgraduates høste ekstraordinære fordeler. Unike tiltak som Degree Plus og Researcher Plus styrker vår forpliktelse til brukbarhet, mens nyskapende lederskap og utøvende programmer sammen med sterling integrasjon med våre lokale verdensklasse helsepersonell hjelper våre studenter å få viktige lederstillinger både nasjonalt og internasjonalt.
Læring og undervisning
Læringsmuligheter knyttet til dette kurset er skissert nedenfor:
Læringsmiljø
I Dronning satser vi på å levere et høykvalitets læringsmiljø som byr på intellektuell nysgjerrighet, innovasjon og beste praksis innen læring, undervisning og studentstøtte for å gjøre det mulig for studenten å oppnå sitt faglige potensial.
På MSc i avansert profesjonell praksis gjør vi dette ved å tilby en rekke læringsopplevelser som gjør at studentene våre kan engasjere seg med fageksperter, utvikle attributter og perspektiver som vil utstyre dem for liv og arbeid i et globalt samfunn og benytte seg av innovative teknologier og et bibliotek i verdensklasse som forbedrer deres utvikling som uavhengige, livslange elever.
Undervisning er på tvers av en kombinasjon av morgen-, kvelds- og ettermiddagstimer, og noen moduler blir undervist helt på nettet.
Eksempler på mulighetene for læring på dette kurset er: forelesninger, praktiske erfaringer, e-læringsteknologi, selvregistrert studie og merverdier kvalifikasjoner for å øke employability.
evaluering
Vurderinger knyttet til kurset er skissert nedenfor:
- Studentene må fullføre seks moduler, inkludert en obligatorisk forskningsmodul og en avhandling. Bestått karakter for alle underviste moduler og avhandlingen er 50 prosent. Hver modul blir vurdert av kurs (noen moduler har en skriftlig eksamen).
fasiliteter
School of Nursing and Midwifery at Queen's har en av de mest avanserte suitene for klinisk utdanning i Europa, og vi introduserer en ny topp moderne simuleringssenter høsten 2020. Dette vil forberede studentene på de stadig mer utfordrende og komplekse realitetene i moderne kliniske øve på.
Inngangskrav
Uteksamineres
Søkere må ha en fagkompetanse i sykepleie, jordmor eller allierte helse- og sosialomsorgstjenester. De skal normalt ha en relevant 2.2 honours degree eller over, eller tilsvarende kvalifikasjon som er akseptabel for universitetet.
Søkere med en 3. klasse honours degree (eller tilsvarende kvalifikasjon som er akseptabelt for universitetet) vil bli vurdert fra sak til sak hvis de kan demonstrere passende erfaring med fagutdanning, akseptabel for skolen.
Søkere som ikke oppfyller kravene til innmelding, bør kontakte programkoordinator for råd.
Universitetets anerkjennelse av førlæringspolitikk gir veiledning om vurdering av eksperimentell læring (RPEL).
Internasjonale studenter
For informasjon om internasjonale kvalifikasjonsekvivalenter, vennligst sjekk med oss den spesifikke informasjonen for ditt land.
Engelsk Språkkrav
Det er nødvendig med bevis for en IELTS *-score på 6,5, med ikke mindre enn 5,5 i noen komponent, eller en tilsvarende kvalifikasjon som er akseptabel for universitetet. * Tatt i løpet av de siste 2 årene.
Internasjonale studenter som ønsker å søke på Queen's University Belfast (og for hvem engelsk ikke er deres førstegangsspråk), må kunne demonstrere sin ferdighet på engelsk for å kunne dra full nytte av studiet eller undersøkelsen. Ikke-EØS-statsborgere må også tilfredsstille kravene til innvandringskrav til engelsk visum og innvandring (UKVI) for det engelske språket for visumformål.
Hvis du trenger å forbedre engelskspråklige ferdigheter før du går inn på dette studiet, tilbyr INTO Queen's University Belfast en rekke engelskspråkkurs. Disse intensive og fleksible kursene er utviklet for å forbedre din engelsk evne til opptak til denne grad.
- Akademisk engelsk: Et intensivt engelskspråklig og studiekompetanse for vellykket universitetsstudium på gradenivå
- Pre-sessional English: en kort intensiv akademisk engelsk kurs for studenter som starter et studieprogram på Queen's University Belfast og som trenger å forbedre engelsken sin.
Studieavgift
Nord -Irland (NI) 1 | £ 6.450 |
Irland (ROI) 2 | £ 6.450 |
England, Skottland eller Wales (GB) 1 | £ 7 250 |
EU Annet 3 | 17 700 kroner |
Internasjonal | 17 700 kroner |
1 EU-borgere i EU Settlement Scheme, med bosatt eller forhåndsoppgjort status, forventes å bli belastet NI- eller GB-studieavgiften basert på hvor de vanligvis er bosatt, men dette er foreløpig og underlagt offentliggjøring av Nord-Irland Forskrift om studentavgifter. Studenter som er ROI -statsborgere bosatt i GB, forventes å bli belastet GB -gebyret, men dette er foreløpig og er underlagt offentliggjøring av forskriftene for studentavgifter i Northern Ireland Assembly.
2 Det forventes at EU -studenter som er ROI -borgere bosatt i ROI, vil være kvalifisert for NI -studieavgifter, i tråd med ordningene for Common Travel Agreement. Studieavgiften som er angitt ovenfor er foreløpig og er underlagt offentliggjøring av forskriftene for studentavgifter i Northern Ireland Assembly.
3 Andre EU -studenter (unntatt statsborgere fra Irland som bor i GB, NI eller ROI) belastes skolepenger i tråd med internasjonale avgifter.
Alle oppgitte skolepenger er for studieåret 2021-22 og gjelder et enkelt studieår med mindre annet er angitt. Skolepenger vil bli gjenstand for en årlig inflasjonsøkning med mindre annet er uttrykkelig angitt.
Ekstra kurs koster
Alle studenter
Avhengig av studieprogrammet, kan det være ekstra kostnader som ikke dekkes av skolepenger, som studentene må vurdere når de planlegger studiene.
Studentene kan låne bøker og få tilgang til læringsressurser på nett fra ethvert dronningens bibliotek. Hvis studenter ønsker å kjøpe anbefalte tekster, i stedet for å låne dem fra Universitetsbiblioteket, kan prisene per tekst variere fra £ 30 til £ 100. Studentene bør også budsjettere mellom £ 30 til £ 75 per år for kopiering, minnepinner og utskriftsavgifter.
Studenter som utfører en periode med arbeidsplassering eller studerer i utlandet, enten som en obligatorisk eller valgfri del av studiet, skal være klar over at de må finansiere ekstra reise- og oppholdskostnader.
Hvis et program inkluderer et større prosjekt eller avhandling, kan det være kostnader forbundet med transport, overnatting og / eller materiell. Beløpet vil avhenge av det valgte prosjektet. Det kan også være merkostnader for utskrift og innbinding.
Studenter kan ønske å vurdere å kjøpe en elektronisk enhet; kostnadene vil variere avhengig av spesifikasjonen til den valgte modellen.
Det koster også tilleggsavgift for konfirmasjonsseremonier, eksamener og bøter for biblioteket.
Avansert profesjonell praksis koster
Det er ingen spesifikke ekstra kurskostnader forbundet med dette programmet.
Hvordan finansierer jeg studiet mitt?
Institutt for økonomi vil gi et studieavgiftslån på opp til £ 5 500 per NI / EU-student for studenter.
Et doktorgradslånssystem i Storbritannia tilbyr statsstøttede studielån på opptil £ 10609 for undervist og forskningskandidatkurs innen alle fagområder. Kriterier, kvalifisering, tilbakebetaling og søknadsinformasjon er tilgjengelig på den britiske regjeringens nettsted.
Opptak
Læreplan
Kursstruktur
Advanced Professional Practice Specialist Pathways
The Pathways er utviklet med en erkjennelse av at studentene er forpliktet til personlig og profesjonell utvikling. Vi har utviklet ni Pathways og støttemoduler, hvorav noen krever at studenten arbeider i et relevant praksisområde. For å oppgradere med MSc i Advanced Professional Practice med en spesialist Pathway , må studentene fullføre en av de obligatoriske forskningsmodulene, to Pathway -spesifikke moduler, tre valgfrie moduler og en avhandling.
Pathway 1: Ledelse og ledelse
The Leadership and Management Pathway gir studentene muligheten til å utvikle sin kunnskap, kritiske tenkning og ferdigheter i å lede og administrere tjenester på tvers av helse, sosial og uavhengige sektorer. Pathway -modulene fokuserer på ledelses- og ledelsesteorier og -modeller og deres praktiske anvendelse på transformasjon og levering av omsorg og støtte i sammenheng med samarbeid med flere byråer og tjenestedesign og levering.
Pathway 2: Jordmoromsorg
Pathway , åpen for registrerte jordmødre eller de som er kvalifisert for registrering som jordmor hos Sykepleie- og jordmorrådet, gir studentene muligheten til å utvikle sin kunnskap, kritiske tenkning og ferdigheter i moderne fremskritt og utvikling innen jordmoromsorg og støtte. The Pathway utvikler kunnskapen til jordmødre for å muliggjøre tilbud om spedbarns-, kvinner- og fødselssentrert omsorg, og støtte fra deres familier. Pathway modulene fokuserer på fremskritt og utviklingen innen jordmorpraksis og levering av evidensbasert, sikker, effektiv omsorg innen barseltjenester og i sammenheng med tverrfaglig teamsamarbeid.
Pathway 3: Kritisk og akutt omsorg
Den kritiske og akutte Pathway gir studentene en mulighet til å utvikle sin kunnskap, kritiske tenkning og ferdigheter i vurdering, omsorg og støtte til pasienter i kritiske og akutte omsorgstjenester, inkludert åndedretts-, hjerte-, anestesi-, HDU- og ITU-miljøer. Pathway modulene fokuserer på vurdering og behandling av pasienter i kritiske og akutte omsorgsmiljøer og levering av trygg og effektiv omsorg og støtte i sammenheng med tverrfaglig teamsamarbeid.
Studenter som fullfører denne Pathway må være en NMC-registrert voksen sykepleier, eller kvalifisert til å bli med i NMC-registeret som en voksen sykepleier. Noen moduler krever erfaring innen spesifikke praksisområder.
Pathway 4: Psykisk helsevern
Pathway for psykisk helsevern gir studentene muligheten til å utvikle sin kunnskap, kritiske tenkning og ferdigheter i moderne fremskritt og utviklinger innen psykisk helsepraksis for å muliggjøre levering av empatisk, helhetlig vurdering og omsorg for pasienter som opplever psykisk uhelse og støtte fra deres familier og omsorgspersoner. Pathway modulene fokuserer på fremskritt og utvikling innen psykisk helsevern og behandling og levering av trygge og effektive psykiske helsetjenester i sammenheng med tverrfaglig teamsamarbeid.
Pathway 5: Kreft sykepleie: Støttende og lindrende behandling
Cancer Pathway gir studentene muligheten til å utvikle sin kunnskap, kritiske tenkning og ferdigheter i spesialistkunnskapen og ferdighetene som kreves for å levere moderne, helhetlig, høykvalitets evidensbasert omsorg for pasienter med kreft og støtte fra familier og omsorgspersoner. Pathway modulene fokuserer på biomedisinske aspekter ved kreft og helhetlig omsorg og design og levering av krefttjenester gjennom strategisk ledelse i sammenheng med tverrfaglig teamsamarbeid.
Pathway 6: Omsorg for eldre
Omsorg for eldre Pathway gir studentene en mulighet til å utvikle sin kunnskap, kritiske tenkning og ferdigheter i moderne fremskritt og utvikling i omsorg og støtte til eldre mennesker. Pathway modulene fokuserer på vurdering og ledelse av eldre mennesker på tvers av primær-, sekundær- og tertiæromsorg, skrøpelighet og rehabilitering, og helse og velvære senere i livet i sammenheng med tverrfaglig teamsamarbeid.
Pathway 7: Utviklingshemming
Den intellektuelle funksjonshemmingen Pathway gir studentene muligheten til å utvikle sin kunnskap, kritiske tenkning og ferdigheter i de moderne fremskrittene og utviklingen innen intellektuell funksjonshemmingspraksis for å muliggjøre levering av empatisk, helhetlig vurdering og omsorg for mennesker med intellektuelle funksjonshemninger og støtte fra familiene deres. og omsorgspersoner. Pathway modulene fokuserer på fremskritt og utvikling innen omsorg for intellektuelle funksjonshemninger og støtte og levering av trygge og effektive tjenester i sammenheng med tverrfaglig teamsamarbeid
Pathway 8: Omsorg for barn og unge
Barn og unge Pathway gir studentene muligheten til å utvikle sin kunnskap, kritiske tenkning og ferdigheter i de moderne fremskrittene og utviklingen innen omsorg og støtte til barn og unge i levering av empatisk, helhetlig omsorg for pasienter og støtte til deres familier og omsorgspersoner. Pathway modulene fokuserer på fremskritt og utvikling innen omsorg og støtte til barn og levering av trygg og effektiv omsorg og tjenester for barn og unge i sammenheng med tverrfaglig teamsamarbeid.
Pathway 9: Praksisutdanning
Praksisutdanningen Pathway gir studentene muligheten til å utvikle sin kunnskap, kritiske tenkning og ferdigheter i moderne teorier og modeller for praksisutdanning for å muliggjøre levering av kliniske intervensjoner for å møte behovene til pasienter i en rekke omsorgsmiljøer. Pathway modulene fokuserer på utdanningsforskning, teorier, modeller, vurderinger, ferdighetsundervisning og evaluering for å støtte levering av trygg og effektiv ferdighetsdeling og kliniske intervensjoner i sammenheng med tverrfaglig teamsamarbeid og personsentrert omsorg.
Forskningsmoduler og avhandling
Alle studenter må gjennomføre minst en av disse modulene:
Anvendte forskningsmetoder og statistikk i sykepleie; ELLER Kvalitative forskningsmetoder
Alle studenter må gjennomføre en 15 000-ords avhandling, med fokus på bevis på kritisk vurdering, analyse og tenkning for å støtte rasjonelle og overbevisende argumenter og øve diskusjon på masternivå.
Spesialist Valgfrie moduler
Studenter kan kombinere moduler fra spesialisten Pathways ovenfor med et utvalg av alternativer, inkludert:
- Klinisk Forespørsel og Praktisert-basert Forskning
- Farmakoterapeutikk for praksis
- Uavhengig studiemodul
Vær oppmerksom på at moduler er underlagt levedyktige tall, så modulene som tilbys kan variere. Hvis du er interessert i et emne som ikke er oppført ovenfor, kan du kontakte skolen for å få råd.
Læring og undervisning
Læringsmuligheter knyttet til dette kurset er skissert nedenfor:
Læringsmiljø
Hos Queen's har vi som mål å levere et læringsmiljø av høy kvalitet som bygger på intellektuell nysgjerrighet, innovasjon og beste praksis innen læring, undervisning og studentstøtte for å gjøre det mulig for studentene å oppnå sitt fulle akademiske potensial.
På MSc i avansert profesjonell praksis gjør vi dette ved å tilby en rekke læringsopplevelser som gjør at studentene våre kan engasjere seg med fageksperter, utvikle attributter og perspektiver som vil utstyre dem for liv og arbeid i et globalt samfunn og benytte seg av innovative teknologier og et bibliotek i verdensklasse som forbedrer deres utvikling som uavhengige, livslange elever.
Undervisningen foregår på tvers av en kombinasjon av morgen-, kvelds- og ettermiddagskurs, med noen moduler som undervises helt online.
Eksempler på mulighetene for læring på dette kurset inkluderer; forelesninger, praktiske erfaringer, e-læringsteknologier, selvstyrte studier og merverdikvalifikasjoner for å øke ansettbarheten.
evaluering
Vurderinger knyttet til kurset er skissert nedenfor:
Studentene må fullføre seks moduler inkludert en obligatorisk forskningsmodul og en avhandling. Bestått karakter for alle underviste moduler og avhandlingen er 50 prosent. Hver modul vurderes etter kurs (noen moduler har en skriftlig eksamen).
Karrieremuligheter
Denne Masters in Advanced Professional Practice gir en mulighet for studentene å utvikle ferdigheter til analytisk tenking i en klinisk kontekst. Ved siden av dette letter programmet studentens videre faglige utvikling. Nyutdannede av dette programmet går over i leder- og lederroller, eller fortsetter inn i en forsknings- eller utdanningsevne.
Queen s postgraduates høste ekstraordinære fordeler. Unike tiltak som Degree Plus og Researcher Plus styrker vår forpliktelse til brukbarhet, mens nyskapende lederskap og utøvende programmer sammen med sterling integrasjon med våre lokale verdensklasse helsepersonell hjelper våre studenter å få viktige lederstillinger både nasjonalt og internasjonalt.
Priser og priser
Søkere er velkomne til å søke om Patricia Napier-stipendet;
Graduate Plus/Future Ready Award for ferdigheter utenom faget
I tillegg til studiet ditt, kan du på Queen's ha muligheten til å få bredere livs-, akademiske og ansettelsesevner. For eksempel utplasseringer, frivillig arbeid, klubber, foreninger, idrett og mye mer. Så ikke bare oppgraderer du med en grad anerkjent fra et verdensledende universitet, du vil ha praktisk nasjonal og internasjonal erfaring pluss bredere eksponering for livet generelt. Vi kaller denne Graduate Plus/Future Ready Award. Det er det som gjør det spesielt å studere ved Queen's University Belfast .
Galleri
Akkrediteringer
Stipend og finansiering
Hvordan finansierer jeg studiet mitt?
Institutt for økonomi vil gi et studieavgiftslån på opptil £6 500 per NI / EU-student for doktorgradsstudier.
Et postgraduate lånesystem i Storbritannia tilbyr statsstøttede studielån på opptil £11 836 for underviste og forske masterkurs i alle fagområder. Kriterier, kvalifisering, tilbakebetaling og søknadsinformasjon er tilgjengelig på den britiske regjeringens nettsted.
Internasjonale stipendier
Program undervisningsavgift
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.