Master of Arts i integrert helse og helbredelse
The Graduate Institute
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Bethany, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Oversikt
Master of Arts Degree i integrert helse og helbredelse er et 36-kreditt grad program som undersøker helse, velvære og sykdom fra et helhetlig perspektiv. Denne tilnærmingen innebærer å sammenligne, forbinde og integrere konvensjonelle, alternative og komplementære tilnærminger for å fremme helse og velvære, samt til forebygging og helbredelse.
Dette programmet gir en unik og ekstraordinær mulighet til å studere det beste fra øst og vestlig medisin og psykologi i et praktisk, interaktivt læringsmiljø, og gir ikke bare oppdatert vitenskapelig kunnskap, men også erfaring og praksis av mange diagnostiske og helbredende teknikker som er fokusert på behandler hele personen. Dette gjør det mulig for studenter som allerede er helsepersonell å lære og anvende integrerte modeller og metoder som adresserer helse- og velværefremmende og / eller helbredelse. I tillegg har programmet til hensikt å utvide kunnskapen om ikke-medisinske "lay-elever" som velger å melde seg inn i programmet for å utvikle en bedre forståelse av integrerende, alternative og komplementære modeller og behandlinger og lære å velge og administrere dem i henhold til til deres spesifikke saker og behov.
Master of Arts Degree Programmet har tre hovedkomponenter:
Første komponent:
Studentene blir introdusert til den historiske opprinnelsen og de teoretiske og metodologiske grunnene til den integrerende helhetlige tilnærmingen til helse og velvære.
Spesiell hensyn tas til de grunnleggende holistiske forutsetninger som:
a) Mennesket er et komplekst system, som består av flere sammenhengende mentale og fysiske delsystemer (kognitiv, emosjonell, neural, endokrin, immune etc.). Samtidig er menneskene omfattet av sosiale og naturlige suprasystemer (familie, samfunn, økosystem etc.) som påvirker delsystemets funksjon og senere påvirkes av dem, og
b) Fysisk, psykisk og sosialt velvære er ikke separate faktorer, men tvert imot er gjensidig avhengige.
Andre komponent:
Studentene undersøker et bredt spekter av østlige og vestlige medisinske og psykologiske konsepter, teorier og verktøy. I denne delen av programmet er noen av de tilnærmingene vi undersøker,:
- Mind-Body Medicine
- Kinesisk tradisjonell medisin
- Ayurvedisk medisin
- Akupunktur
- Homeopati
- Integrativ psykoterapi
- Mindfulness-baserte metodikker
- Yoga Postures
- Pranayama Puste Teknikker
- og mange andre.
Studien legger vekt på behovet for å få kunnskap i ulike modaliteter, for å integrere ulike perspektiver på hvordan kroppen fungerer, og å utvikle en helhetlig medisinsk modell for å oppnå helse og velvære. Programmet gir også forklaringer, erfaringer og praksis i mange diagnostiske og helbredende teknikker som er fokusert på å behandle hele personen, slik at studentene kan designe og anvende personlige modeller av helse, velvære og (slutt) helbredelse.
Tredje komponent:
I den tredje delen av programmet lærer elevene hvorfor og hvordan integrativ helse og helbredende tilnærming sprer seg over hele samfunnet, på grunn av både effektiviteten (i mange tilfeller mye høyere enn konvensjonell tilnærming) og hvordan man styrer forholdet med pasienter (tar en mye mer menneskelig og empatisk tilnærming i stedet for den konvensjonelle upersonlige tilnærmingen). Når det gjelder effektivitet, vil elevene lære at ved å behandle hele pasientens helse - fysisk, mental, mellommenneskelig og transpersonell / åndelig og ikke bare de umiddelbare symptomene på et bestemt organ eller dimensjon - er effekten av integrerte holistiske behandlinger mer langvarig og med en lavere regresjonsrate. Når det gjelder forholdet mellom helsepersonell og pasienter, lærer elevene at den offisielle biomedisinske modellen - vurderer kropp, sinn, ånd, samfunn og miljø som adskilte faktorer - overlater kroppens omsorg til legene, sinnsomsorgen og følelsene til rådgivere og psykologer, og omsorg for ånden til ministre og prester. Dette resulterer i at ingen tar vare på hele personen og teller imot pasienten som en sjeleløs maskin. I dag er flere og flere mennesker lei av å bli vurdert som organer som er skilt fra åndene skilt fra ånden, og snakker om at de har deres mest grunnleggende rettigheter nektet dem så snart de går inn på et sykehus. De vil i stedet bli vurdert som hele mennesker og behandles som sådan. I denne vene vil studentene lære praktiske psykososiale verktøy for å håndtere kommunikasjon og relasjoner med klienter / pasienter.
Det er viktig å merke seg at mange holistiske og naturopatiske behandlinger som tradisjonelt er vurdert som ikke-refunderbare utgifter for lommeboken, nå tilbys innen tradisjonelle medisinske virksomheter som en del av deres generelle omsorgsstrategi. Den integrerende tilnærmingen betyr ikke nødvendigvis en høyere økonomisk kostnad for å gi eller motta omsorg, men det gir muligheter for utøvere og pasienter til å utforske alle modaliteter som kan være til fordel for dem.
MA i integrert helse og helbredelse er for:
- Kvinner og menn som søker en bredere oppfatning av helse, velvære og helbredelse, både for profesjonelle og personlige formål.
- Helse- og velværefagfolk (leger, sykepleiere, psykiatere, psykologer, rådgivere, kiropraktorer, alternative utøvere, helse- og velværebusser etc.) som ønsker å utvide grensene for deres faglige kunnskaper og ferdigheter.
- Livstrener, bedriftsledere, organisasjonsutviklere som ønsker å forbedre sitt yrke med kraftige helhetlige integrerende teorier og verktøy.
- Lærere og lærere som har en helhetlig oppfattelse av utdanning og ønsker å hjelpe elevene til å utvikle ikke bare deres kunnskaper, men også hele deres person, med spesiell hensyn til helse og velvære.
Klasser møtes på stedet en helg i måneden (fredag fra 5 til 9 pm og lørdag fra 9 am til 5 pm og noen ganger også søndag). Graden er fullført i 24 måneder.