International Master of Public Health (IMPH)
The Hebrew University of Jerusalem
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Jerusalem, Israel
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
USD 8 900 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Våg å oppdage - HUJI Digital Open Day
Bli med på vår Digital Open Day for internasjonale studieprogrammer, og oppdag hvordan vi kombinerer fortreffelighet med et rikt studentliv.
Registrer deg her >> href="https://tinyurl.com/436h9jkz
Det hebraiske universitetet-Hadassah Braun School of Public Health and Community Medicine er stolt av sine utenlandske studenter som siden 1970 har gjort International Master of Public Health (IMPH) Program til en mest givende og vellykket satsing. Mer enn 900 studenter fra 102 land over hele verden har deltatt i denne unike opplevelsen.
De fleste av studentene våre kommer fra lavinntektsland / -regioner, inkludert de landene som OECD anser som 'nye' eller 'overgangsøkonomier'. Programmet ønsker også studenter fra land med høy inntekt og regioner velkommen. Våre alumner inkluderer kandidater fra Vest-Europa, USA og Canada.
IMPH-studentmassen består av leger, sykepleiere, andre helsepersonell, økonomer, samfunnsvitere og de som er interessert i folkehelse fra andre fagområder. Våre studenters brede utvalg av kulturell bakgrunn og arbeidserfaringer kombinert med vår krevende læreplan skaper et miljø som samtidig er vitenskapelig utfordrende og kulturelt stimulerende.
Mange av våre kandidater kommer hjem når de har fullført opplæringen for å okkupere lederstillinger i helsevesenet i deres lokalsamfunn og land. Personlig kontakt med våre alumner og nyheter om deres imponerende bidrag til helsen til landene deres og utover er en vedvarende kilde til stolthet og glede.
Israels Byrå for internasjonalt utviklingssamarbeid (MASHAV) har vært et viktig element i utviklingen og videreføringen av dette unike programmet siden etableringen.
Et begrenset antall stipend tildeles årlig av MASHAV og andre givere for utvalgte kandidater fra regioner med lavere inntekt, land i overgang og småøy-land.
Israel er kjent for å være et innbydende samfunn, og sammen med å gi deg kunnskap og ferdigheter innen folkehelse, vil vi gjerne vise deg mange av Israels skatter og hovedstaden Jerusalem.
Omgitt av terrasserte bakker og furuskogte åser vest for sentrum av Jerusalem, ligger vårt campus ved siden av den rolige, pittoreske landsbyen Ein Kerem. Studentene kan vandre langs blomsterkledde stier, ispedd vinranker og oliventrær, og se kunstnere på jobb. Sjarmerende butikker, restauranter og gallerier prikker landskapet. På campus er en av de første severdighetene som hilser nykommere det fantastiske settet med glassmalerier laget av Marc Chagall.
Bli med og bli en del av vår verdensomspennende familie viet til fremme av folkehelsepraksis, forskning og undervisning.
De unike fordelene med Braun Schools IMPH-program i Israel
- Programmet fremmer ekspertise innen internasjonal folkehelseforskning og praksis innen et bredt spekter av emner.
- Skolen har nesten 50 års erfaring med undervisning i folkehelse i Israel og i mange andre land.
- Skolen og dens programmer er akkreditert av Agency for Public Health Education Accreditation (APHEA)
- Som anerkjennelse for vårt pågående folkehelseopplæringsarbeid i Israel og i utlandet, utpekte Verdens helseorganisasjon skolen (2007-2014) som et samarbeidssenter for kapasitetsbygging i folkehelsen.
- IMPH-programmet gir verktøy for å undersøke folkehelseproblemer i lav- og høyereinntektsland og formulere relevante intervensjonsstrategier på lokalsamfunn og nasjonalt nivå.
- Hovedvekten er på aktiv læring av studenten, individuelt og i grupper
- Israel er både et utviklet (akademisk, teknologisk) og et stadig utviklende ungt land. Vi har opplevd og slitt med helseproblemer i begge disse rollene.
- Sammen med strenge faglige krav, er programmet skreddersydd til studentens behov og interesser.
- Lærerne våre er dypt involvert, omsorgsfulle og har åpen kommunikasjon med elevene sine.
- Lærgrupper med liten gruppe tilbys for studenter som trenger ekstra hjelp i noen kjernekurs.
- IMPH-programmet tilbyr et bredt spekter av sosiale og kulturelle aktiviteter som tjener til å binde og integrere studentene og introdusere dem for det historiske og moderne vertslandet Israel.
Hva vi vil prøve å gi deg:
- De grunnleggende prinsippene for folkehelse og samfunnsmedisin gjennom læreplanen vår i epidemiologi, forskningsmetoder, statistikk, helseadministrasjon og andre kjerne- og valgfag. Kurs blir undervist av fakultetets medlemmer med stor internasjonal erfaring, og gir et høyt nivå av kompetanse til opplæringsprogrammet.
- Praktisk erfaring med anvendelse av disse prinsippene i COPC-workshopen
- Praktisk erfaring i planlegging og gjennomføring av et forskningsprosjekt
- En givende og stimulerende opplevelse av å studere i et fremmed land og møte og jobbe med mennesker fra forskjellige faglige og kulturelle bakgrunn og bli med i et globalt nettverk av hundrevis av folkehelsepersonell som har uteksaminert seg fra programmet
Hva vi forventer av deg, eller mer presist, hva du kan forvente av deg selv:
- En realistisk vurdering av dine kunnskaper i engelsk, slik at du ikke blir handikappet av manglende evne til å lese materialet, skrive papirer eller delta fullt og fritt i klassen. Vi tilbyr ikke engelskkurs. Uten en veldig sterk beherskelse av engelsk, vil du ikke ha full nytte av kurset, og du kan kanskje ikke fullføre kurskravene.
- En klar forståelse av hvorfor du vil ha graden og hvordan du planlegger å bruke den, og en fast intensjon om å fortsette å jobbe innen folkehelse i ditt eget land.
Opptak
Læreplan
Studiepensum
Det overordnede målet med programmet vårt er å gi grunnleggende kunnskap om teori og praksis for folkehelse og samfunnsmedisin for de som enten er engasjert i dette feltet eller planlegger å gjøre det i fremtiden.
Læreplanen for studiet består av kjernekurs, valgfrie kurs, COPC-verkstedetog skriving av en veiledet avhandling eller masteroppgave.
Gjennomgående vektlegges aktiv læring av eleven i stedet for passiv deltakelse i klasserommet.
Lærerne våre er dypt involvert, omsorgsfulle og har åpen kommunikasjon med elevene sine.
Grunnleggende kurs
De obligatoriske kursene som utgjør kjernen i IMPH-studiene inkluderer:
- Samfunnsorientert Primærhelseverksted
- Kontroll av smittsomme sykdommer
- Miljø og Arbeidshelse
- Helseøkonomi
- Helsefremmende og helseatferd
- Tolkning av epidemiologiske data
- Introduksjon til folkehelse
- Workshop for overvåking og evaluering av folkehelseprogrammer
- Organisering av medisinsk behandling
- Prinsipper og bruk av epidemiologi
- Folkehelse ernæring
- Folkehelsepraksis, organisering og evaluering
- Folkehelseseminar og profesjonelle nettstedsbesøk
- Kvalitative metoder i folkehelsen
- Forskningsforum
- Sosiologi av helse og sykdom
- Statistiske metoder for folkehelse
- Undersøkelse og forskningsmetoder
Valgfag
Studentene velger også fra et bredt spekter av valgfrie emner som:
- Aldring: Epidemiologi og tjenester
- Økonomisk evaluering av folkehelse og medisinske intervensjoner
- Geografiske informasjonssystemer (GIS) og folkehelse
- Helsefremmende
- Folkehelsehistorie og epidemiologi
- Folkehelsedemografi
- Helse for mødre og barn
- Tverrfaglige aspekter ved HIV/AIDS
- Folkehelseetikk
- Utvalgte emner i epidemiologi
- Statistiske metoder for analyse av rater
Eksamen og karaktersetting
Kurskarakterer er basert på skriftlige eller muntlige eksamener, oppgaver eller studentpresentasjoner, avhengig av emnet. Studenter må oppnå en bestått karakter på 60 i hvert kurs for å være kvalifisert til å motta MPH-graden.
COPC-verksted
En viktig komponent i IMPH-programmet er Community-Oriented Primary Care (COPC) Workshop. COPC er en innovativ tilnærming til levering av helsetjenester på befolkningsnivå som integrerer klinisk medisin og folkehelse. COPC-modellen ble utviklet på skolen vår og brukes i lokalsamfunn over hele verden. Hovedmålet med denne workshopen er å utvikle samfunnsmedisin i en primærhelsetjeneste eller et annet rammeverk, med spesiell vekt på bruk av epidemiologi i daglig praksis. Studentene anvender COPC-prinsippene og -metodene på data fra sine egne lokalsamfunn.
Avhandling
Studenter i oppgavesporet samler inn og analyserer data om et relevant folkehelseemne eller gjennomfører detaljerte sekundære analyser av en eksisterende database. Dette sporet er åpent for studenter som oppnår karakterer over gjennomsnittet i første semesterkurs. Disse leveres skriftlig og forsvares ved muntlig eksamen ved årets slutt.
Master Paper
Studenter som velger dette sporet skriver en oppgave om et folkehelseproblem som er relevant for deres land. Oppgaven kan omfatte et detaljert forskningsprosjektforslag, en programgjennomgang eller en dybdeanalyse av et voksende eller eksisterende folkehelseproblem.
Masteroppgaver leveres skriftlig og presenteres ved årsslutt.
Studieår: oktober – september
Studieåret er delt inn i to semestre og en sommerøkt. Første semester begynner i oktober og avsluttes i januar-februar, og andre semester avsluttes i juni. De nøyaktige start- og sluttdatoene varierer fra år til år.
Sommerøkten (juli - september) er primært viet arbeidet med oppgaven/masteroppgaven (inkludert feltarbeid om nødvendig). Kurseksamener avholdes i januar-februar og juli; muntlig forsvar av oppgaven eller presentasjon av masteroppgaven finner sted i september, før eksamen.
Profesjonelle besøk på stedet, sosiale utflukter, kulturelle arrangementer og foredrag om aktuelle saker og regionens historie finner sted hele året. Studenter blir med på feiringen av lokale religiøse festivaler. Uformelle hjemmebesøk letter kontakten med fakultetsmedlemmer og andre israelere.
Komfortable boliger på campus tilbys for stipendstudenter i leiligheter som deles med andre studenter i programmet. Ikke-stipendstudenter kan leie i disse leilighetene (avhengig av tilgjengelighet). Leiligheter kan også leies i umiddelbar nærhet til campus.
Galleri
Programresultat
Mål og mål for kurset
Det overordnede målet med programmet vårt er å gi grunnleggende kunnskap om teori og praksis for folkehelse og samfunnsmedisin for de som enten er engasjert i dette feltet eller planlegger å gjøre det i fremtiden.
Vi vil jobbe for å hjelpe deg med å utvikle kunnskap og ferdigheter på følgende områder:
- Epidemiologi, forskningsmetoder og biostatistikk
- Helseadministrasjon, helseøkonomi og helsesystemer
- Folkehelsepraksis, planlegging, administrasjon og evaluering
- Planlegging og gjennomføring av forskningsprosjekter
- Diagnose av helsetilstanden til et lokalsamfunn
- Design og implementering av samfunnsbaserte helseprogrammer
- Kontroll av smittsomme sykdommer
- Miljø og arbeidshelse
- Sosiologiske og atferdsdeterminanter for helse
- Ernæring i folkehelse, matsikkerhet og bekjempelse av underernæring
- Mødre- og barnehelse
Etter vellykket gjennomføring av programmet forventes det at du:
- Ta initiativ til og delta i promotering og utvikling av folkehelsepraksis i ditt eget land på nasjonalt eller regionalt nivå eller i lokalsamfunn
- Bruk epidemiologiske og andre verktøy mot helsesystemplanlegging og -evaluering, og levering av helsetjenester i geografiske regioner og innenfor en institusjon
- Utvikle kapasitetsbyggende programmer som er ansvarlige for opplæring av folkehelsepersonell i ditt land
Stipend og finansiering
Kostnader og stipend
Et begrenset antall stipender er tilgjengelig for utvalgte studenter fra lavinntekts- og småøyland. Disse stipendene dekker praktisk talt alle kostnader knyttet til deltakelse i programmet, inkludert undervisning, bolig, grunnleggende levekostnader, medisinsk forsikring, sosiale/kulturelle aktiviteter, administrasjonsgebyrer og lærebøker.
Søkere fra høyinntektsland inviteres til å kontakte oss på [email protected] for informasjon om kostnadene ved å studere i programmet.
MASHAV deler ut en rekke stipender utpekt til studenter fra små øyland (med vekt på Karibia, Oseania og Sørøst-Asia).