Mastergrad i helseledelse
UDIMA - Universidad a Distancia de Madrid
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Madrid, Spania
Språk
Spansk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
12 måneder
Tempo
Deltid
Studieavgift
EUR 5 460 / per course *
Søknadsfrist
18 Sep 2023
Tidligste startdato
25 Sep 2023
* pris på hele mastergraden i en enkelt betaling
Introduksjon
presentasjon
Med utgangspunkt i at den nåværende økonomiske, politiske og sosiale situasjonen, som blir stadig mer kompleks og globalisert, reiser et problem hvis løsning krever dyp teknisk og praktisk kunnskap, kunnskap om profesjonelle styringssystemer, som gjør det mulig å gjøre ressursbruken lønnsom. ... stadig mer sjeldne er beryktet og gjenspeiles i de tre aspektene som er uttalt i epigrafen.
Å ivareta utviklingen som helseledelse har registrert i de tre hovednivåene (akademisk, vitenskapelig og faglig) som en konsekvens av det store antallet forskjellige prosesser, selv om de er sammenkoblet, og har en tendens til å undersøke og analysere en virkelighet i endring for å gi forklaringer på det samme vil vi komme til den konklusjonen at alt dette er produsert som svar på svært spesifikke behov avledet fra spesialiseringer av det vitenskapelige og faglige arbeidet til helseledere. De mest betydningsfulle eksemplene inkluderer arbeidsøkonomi, helseøkonomi, utdanningsøkonomi, transportøkonomi, etc.
University Master's Degree in Health Management er en offisiell grad hvis studieplan er publisert i BOE nummer 75 av 28. mars 2012.
adressert til
Universitetets mastergrad i helseledelse er fortrinnsvis rettet mot nyutdannede, nyutdannede eller diplomer innen:
- Nyutdannede i helsevitenskap.
- Business studier.
- Bedriftsledelse.
- Økonomi.
Imidlertid må de studentene som ikke er nyutdannede eller nyutdannede av disse gradene eller ikke akkrediterer en spesifikk opplæring i økonomi og virksomhet, ta en serie med opplæringstilskudd kalt "Spesifikke komplementer til helseledelse" for å legge grunnlaget for økonomistyring. For disse studentene er disse opplæringstilleggene obligatoriske, og kan gjøres før starten av Master eller samtidig med den (se tabell over opplæringstilskudd i fanen "Studieplan").
Det handler om å utvikle i studenter, hvis universitetsgrader er fra Branch of Health Sciences eller Social and Legal Sciences (unntatt de som har opplæring innen økonomi eller business), den grunnleggende kunnskapen om bedriftsledelse som senere vil tillate dem å forstå , tilegne seg og utvikle den spesialiserte kunnskapen om Health Management, basert på en forutgående og optimal forberedelse som lar dem oppnå hver og en av kompetansene etablert i Master.
Mesterens hovedmål
Dette opplæringsprogrammet er utformet slik at studenten mestrer all nødvendig kunnskap som vil gjøre ham i stand til å utføre tilstrekkelig og med garanti for suksess et arbeid med ledelse, råd og evaluering av denne typen institusjoner i helsesektoren, både i den globale institusjonens felt, som i alle funksjonsområder: avdeling eller klinisk tjeneste, økonomisk-økonomisk ledelse, strategisk retning, menneskelige ressurser, kvalitet, logistikk, etc., som letter integreringen i et enkelt europeisk arbeidsmarked.
Gjennom studiet av de didaktiske enhetene og realiseringen av evaluerings- og læringsaktivitetene tilegner den fremtidige fagpersonen de nødvendige verktøyene for å utføre arbeidet sitt ved å anvende sin kunnskap. Dette tillater utvikling av essensielle ferdigheter i yrkeslivet som teamarbeid, problemanalyse, søk og kommunikasjon av løsninger, forhandlinger og beslutningstaking.
Dette generelle målet kan deles inn i følgende spesifikke læringsmål:
At elevene forstår og utdyper sin kunnskap om:
- De viktigste metodene, verktøyene og teknikkene som legger til rette for læring og arbeid i nettsituasjoner for fagpersoner i helsemiljøet i det 21. århundre.
- Organisasjonen av det nasjonale helsesystemet, dens mål, reguleringsbestemmelser og ledelse av helsesentre og tjenester, sammen med kunnskap om hovedaspektene ved strategisk ledelse av helseorganisasjoner, både i sin "makro" (planlegging) og "meso"( ledelse) og som "mikro" (klinisk ledelse), både i offentlig og privat sektor.
- De ulike modellene, teknikkene, metodene og verktøyene for økonomisk analyse og kostnad-nytte spesifikke for klinisk og sykehusledelse.
- De ulike modellene, metodene, verktøyene og indikatorene som gjør det mulig å etablere sykehusets case-mix for å gjennomføre en adekvat analytisk styring og etablere evalueringsmodellene til helsesentre og tjenester, og spesielt for helsesentre i primærhelse og spesialist. Omsorg.
- Disse ledelsesdisiplinene, som ikke er spesifikt spesifikke for helsesektoren, har i sine metoder, teknikker, verktøy og/eller gjeldende regelverk en dobbel dimensjon: helsesektorens og den felles med andre organisasjonsledelse og styringssystemer i andre. områder.
- De personlige verdiene og atferden som bør karakterisere "hvordan" til helsepersonell i det 21. århundre: Emosjonell intelligens, tidsstyring, organisering av møter, offentlige taler, forhandlingsteknikker, leders deontologi, lederskap og motivasjon, teamarbeid, mellommenneskelig kommunikasjon , Kunnskapsledelse, Samfunnsansvar.
Deltakelse i utviklingen av prosessene for helseledelse, både på nivå med design, implementering og vedlikehold av helsestyringspolitikk (strategisk, klinisk-økonomisk ledelse, sykehusledelse, prosessledelse, HR, risikoforebygging, logistikk, kvalitetsstyring, innkjøp , etc.) i samsvar med organisasjonens egenskaper og aktivitet.
Undervisningssystem
UDIMA opplæringsmodellen er basert på fjernundervisning, og bruker intensivt informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) for å lette utdanningsprosessen.
UDIMA læringsevalueringssystemet vurderer å gjennomføre og, der det er hensiktsmessig, overvinne ulike typer aktiviteter. Prosentvektene som er opprettet for å evaluere aktivitetene til hvert emne, vil bli beskrevet i detalj i filen for hver modul eller emne i undervisningsplanleggingen, og vil bli etablert fra maksimum og minimum fastsatt i følgende tabell:
Deltakelse i læringsaktiviteter | ≥ 10 % |
kontroller | ≥ 10 % |
Kontinuerlig vurderingsaktiviteter (AEC): | ≥ 20 % |
Ansikt til ansikt avsluttende eksamen | ≤ 60 % |
TOTAL | 100% |
I alle fag overvåkes studenten faglig gjennom kvalifisering av didaktiske aktiviteter basert på egenskapene til det europeiske området for høyere utdanning.
metodikk
UDIMA metodikken er basert på et fjernundervisningssystem som fremmer kontinuerlig vurdering og "læring ved å gjøre" i et miljø med nærhet, tilgjengelighet og sanntidsinteraksjon mellom lærer og elev, gjennom informasjonsteknologi og kommunikasjon.
Undervisnings-læringsprosessen er utviklet gjennom virtuelle klasserom der studentene disponerer en undervisningsveiledning med planlegging av faget. Undervisningsmetodikken sikrer tilegnelse av kunnskap og faglige og personlige ferdigheter gjennom et løpende vurderingssystem nedfelt i didaktiske aktiviteter, selvevalueringsspørreskjemaer og en personlig avsluttende eksamen.
For å fremme studiet og opplæringen av studenten, utvikles følgende opplæringshandlinger:
- Studer de didaktiske enhetene gjennom det didaktiske materialet som er gjort tilgjengelig for studenten og designet for nettstudier: manualer, bøker, artikler og annen bibliografi relatert til fagene som studeres.
- Utvikle opplæringsaktiviteter gjennom antakelser, praktiske tilfeller og spørreskjemaer, ved å bruke verktøyene til nettbaserte undervisningsplattformer.
- Gjennomføre aktiviteter som involverer søk og håndtering av informasjon.
- Forberede studier, rapporter, prosjekter som lanserer faglig kompetanse.
- Tilby en veiledningshandling til permanent disposisjon for studenten som muliggjør en korrekt undervisnings-læringsprosess, ved å bruke oppfølgingsstrategier som nett- eller telefonveiledninger.
- Utvikle en evalueringsprosess i kontinuerlig handling som tillater reorientering av læringsprosessen.
- Gjennomfør læreplaner og utenomfaglige praksisplasser i spesialiserte sentre for å oppnå de faglige ferdighetene til graden.
- Fremme forskningskapasitet gjennom didaktiske strategier som prosjektformulering, dataanalyse, studie av resultater, konklusjoner og håndtering av litteraturliste.
- Utvikle muntlige presentasjonsferdigheter og forsvar av akademiske artikler ved å bruke mulighetene til undervisningsverktøy for kontorautomatisering.
Karrieremuligheter
- Koordinering av team og planlegging av tjenester.
- Budsjettstyring
- Logistikk og innkjøpsorganisasjon.
- Kvalitetsevalueringer.
- Ledelse og ledelse av enhver type helse- og sosialhelseinstitusjon.
- Planlegge og administrere helsestasjon og tjenester.
- Styring og forberedelse av helseutviklingsprosjekter.