Tannlegen (DDM, enkelt syklus, 5 år)
The University Of Georgia
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Tbilisi, Georgia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
10 semestre
Tempo
Fulltid
Studieavgift
USD 5 500 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Aug 2023
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Programmål:
Målet med programmet er å trene kvalifiserte tannleger, hvis profesjonelle aktiviteter vil bidra til å øke tanntjenestene, forhindre muntlige sykdommer og forbedre den generelle helse. Utdannet til dette programmet vil ha grunnleggende kunnskap om oral helse medisin (klinisk og naturvitenskapelig) og dyp kunnskap om tannlege spesialiseringer. Man vil også assimilere dental kliniske ferdigheter med tanke på faglige etiske verdier. I tillegg vil utdannelsen også ha ferdigheter i å lære og undervise, faglig vekstutvikling, forskning og analyse, beslutningstaking, som tillater ham å logisk analysere identifiserte symptomer og se sammenhengen mellom vanlig patogenetisk prosess, rimelig sett og implementere omfattende behandlingsplan , forfølge pasientens ledelse, ha grunnleggende manuelle ferdigheter som sikrer både profylaktiske og terapeutiske aktiviteter. Etter opplæringen vil kandidatene ha rett til å beholde stillingene i henhold til georgisk lovgivning i tannklinikker (junior tannlege, tannhelsepersonell - Arbeids- og helsedepartementets bekreftelse 01-11 / N 2012 14. mars ), helseforetak og helseforsikring som gir bedrifter (relasjoner med medisinske og dentalinstitusjoner, med fokus på tannbehandling og tannbehandling av forsikrede, assistent av familielege). Også forberede studenten til spesialisering (residensprogrammer) og de neste nivåene av læring (master og doktorgradsprogrammer). Hold også stillingene i henhold til lovgivningen i ulike land.
Metoder for å oppnå læringsresultater:
- Foredrag-seminar;
- Metoden for å arbeide på boken;
- Forklaring metode;
- Demonstrasjonsmetode;
- Bruk av lyd-video læringsmateriell;
- Interaktive klasser;
- Situasjonsøvelser;
- Rollespill;
- Praktisk jobb;
- Laboratoriearbeid;
- Samarbeidsevner;
- Den simulerte ytelsen;
- Posere og løse problemene;
- Kritisk analyse;
- Gruppeøvelser;
- prosjekter;
- Øvelser orientert på å løse problemene;
- Casestudie;
- Litteratur gjennomgang;
- Søker filene i elektronisk format eller bibliotek;
- Skriftlig arbeidsmetode;
- Skrive emner;
- Innføring av presentasjoner;
- Verbal metode;
- Observasjonsmetode;
- Simuleringer på fantomer;
- Produksjon av elektroniske og ikke-elektroniske legemidler;
- Utarbeidelse av skriftlige faglige instruksjoner;
- Kliniske praktiske studier;
- Arbeide vurderer metodene for bevisbasert tannbehandling;
Kunnskap og forståelse
Den utdannede vil kunne:
- Kunnskap om kjemi, biokjemi, molekylærbiologi og histologi av menneskekroppens pågående prosesser i både normale og patologiske forhold;
- Dyp kunnskap om menneskelig anatomi og fysiologi;
- Systematisk kunnskap om kliniske fag, som er nært relatert til orale sykdommer (Dermatologi, karsykdommer, grunnleggende medisin og diagnose, otorhinolaryngologi, pediatri, nevrologi, oftalmologi, internmedisin og smittsomme sykdommer, kardiologi, endokrinologi, onkologi på nakke og nakke, kirurgi og andre ).
- Systemisk kunnskap om helsevesenets dannelse, styring og drift av systemet, sykdommer, forebygging og deres ledelse (hygieniske og hygieniske krav, infeksjonskontroll, etc.), sunn livsstil og atferdsendring;
- Systematisk kunnskap om forskningsmetoder (biostatistiske og epidemiologiske);
- Kunnskap om helsevernlovgivning og etiske aspekter, pasientrettigheter og medisinske leverandørproblemer;
- Dypt kjennskap til tannhelse - terapeutisk tannlegen, barnetanding, tannkirurgi, kaak-ansikts kirurgi, protetisk tannteknikk, ortodonti;
- Grunnleggende kunnskaper om dentalmaterialer;
- Systematisk kunnskap om diagnostisering av munnsykdommer (å lage pasienthistorie, håndtere fysiske undersøkelser, vurdering), spørsmålet om behandlingsplanlegging og behandlingsmetoder vurderer de respektive kompetansene;
- Kjennskap til manipulasjoner (vena punctio, masker på hud og slimhinner, subkutan og intramuskulær injeksjon, en dr UG administrert intravenøst, tannuttrekking, tann forberedelse, rotkanalfylling, av tenner, etc.).
- Systematisk kunnskap om kontroll og resulterer i vedlikehold og behandling av behandlede pasienter;
- Systemisk kunnskap om hovedgruppene av narkotika, deres innflytelsesmåte og deres interaksjonsmekanismer;
- Forståelse av helse og ikke-medisinske felt / sfærer, som betyr indikasjoner i faglig aktivitet;
- Kunnskaper om grunnleggende diagnostiske og terapeutiske forebyggende prinsipper og metoder for sykdommer;
- Kunnskap om prinsippene for medisinsk psykologi, medisinsk fysikk, biofysikk (naturlig og utført, fysiske faktorer, biofysiske mekanismer for påvirkning på organismen osv.);
Bruke kunnskap
Den utdannede vil kunne:
- Evne til å diagnostisere, forebygge, behandle og behandle muntlige sykdommer som vurderer kompetansen til terapeutisk tannbehandling, protetisk tannbehandling, kirurgisk tannbehandling, implantologi, samt pediatrisk tannlegen, samt spesifikasjonene av ulike generelle akutte og kroniske co-sykdommer ";
- Med sikte på å fremme offentlig oral helse, evne til å selvstendig planlegge og gjennomføre grunnleggende og alternative aktiviteter i folkehelsen ved hjelp av epidemiologiske studiemetoder;
- Muligheten til å bruke nye miljøforhold relevante kliniske vurderingsmetoder og prosedyrer, medisinsk teknikk, med den hensikt å velge dr UG grupper metodiske anbefalingene i medisinsk-preventiv aktivitet, protokoller ved offentlig helse og pasient-spesifikke nivå;
- Evne til å utføre forskning med tanke på sosiale og helsevesenets verdier, bevisbasert beslutningstaking og integrere i landets helsevesenets prestasjoner;
- Ledelseskompetanse innen ledelse innen helsefag og ledelse, som gjør det mulig å skape nye måter å løse komplekse helseproblemer på
- Evnen til historisk fremstilling, diagnostisering av grunnleggende og co-sykdommer vurderer grunnleggende funksjonelle indikatorer for organismens generelle status, differensiering, registrering av pasientdata og lagring.
- Muligheten til å yte akuttmedisinsk behandling
- Evne til å oppfylle medisinske manipulasjoner (hudkirurgi, purulent abscesskirurgi, venepunktur, gjør sting på huden og slimhinner, injiserer subkutant eller intramuskulært, injiserer medikament intravenøst, tannutvinning, tannpreparasjon, tannrotkanalpåfylling, tannrestaurering etc. ) og prosedyrer (drenering og til osv.);
- Evnen til trygt å bruke behandlingsmedisiner
Å dømme
Den utdannede vil kunne:
- Evne til å foreta kritiske analyser og vurderinger av ufullstendige og i noen tilfeller motstridende data, med sikte på å identifisere pasientens helse, herunder problemstillinger knyttet til oral helse
- Evne til å evaluere helsestatus, inkludert oral helse, hos individer, målgrupper og befolkning, og individuel og folkehelse, differensiere og klinisk diagnostisere sykdommer, med tanke på alder og medfaktorsykdommer;
- Mulighet for individuell eller folkehelse datasyntese, analyse og velbegrunnede dommer i munnhulen relaterte vanskelige kliniske tilfeller, basert på prestasjoner av moderne medisin, og utarbeidelse av anbefalinger;
- Evne til forskning, analyse, formulering av dommer og utarbeidelse av anbefalinger angående munnhelseproblemidentifikasjon;
- Evne til å analysere diagnostiske metoder og medisinsk teknikk relatert til biofysiske faktorer og deres potensielle innflytelse på menneskelig organisme;
Kommunikasjonsevner
Den utdannede vil kunne:
- Evne til å presentere og beskytte i verbal og skrive, eller elektronisk (inkludert online) moduser og engelsk språk, personlige ideer, forslag, beslutninger, dommer, kontoer og anbefalinger i faglige og faglige sirkler;
- Evne til å bruke meninger om faglig informasjon og bevisbaserte beslutninger
- Evnen til å gi instruksjoner for utarbeidelse av ortodontiske apparater og proteser i muntlig og skriftlig form for tanntekniker. Profesjonell kommunikasjonsferdighet hos pasienter og deres slektninger, kolleger, personer eller organisasjoner som er interessert i muntlige helseproblemer;
- Evne av faglige relasjoner og informere, pasienter og deres slektninger, kolleger og helse (inkludert oral helse) utsteder interesserte personer eller organisasjoner;
Læringsferdigheter
Den utdannede vil kunne:
- Evne til å fastslå betydningen av behovet for læring og selvstendig styring av tannhelsepersonell og andre medisinske, moderne tematiske problemstillinger;
- Evnen til å lære neste nivå av vitenskapelig-forskningsarbeid og vitenskapelige komponenter i dybden av visjonen;
- Evne til å forstå og strategisk planlegge videreutdanning i medisinske fag, inkludert dental spesialiseringer;
- Evnen til å lære selvstendig ved hjelp av metoder for evidensbasert tannbehandling.
verdier
Den utdannede vil kunne:
- Sosial, religiøs likestilling og demokratiske verdier? basert evne til å evaluere inter- og intrapersonelle relasjoner med tanke på ens egen og andres bioetiske aspekter og
- Evnen til å etablere beskyttelse av pasientrettigheter og kravene til faglig etikk
Kontaktperson:
John Dastouri
j.dastouri @ UG .edu.ge