MasterPhDLawBachelorMBACoursesOnline
Keystone logo
Universitas Gadjah Mada
Universitas Gadjah Mada

Universitas Gadjah Mada

Universitas Gadjah Mada (UGM) ble offisielt etablert 19. desember 1949 som et nasjonalt universitet. Ansett som et av de eldste universitetene i Indonesia, fungerer UGM som en søyle for pedagogisk oppvåkning i Indonesia og utgir seg for å være en forsvarer og formidler av Pancasila. Nå har UGM 18 fakulteter, en forskerskole (Magister og doktorgrad) og en yrkesskole. De fleste fakultetene i UGM består av flere institutter og studieprogram. De akademiske aktivitetene til Universitas Gadjah Mada kommer til uttrykk i form av hjørnesteinene i Tri Dharmas høyere utdanningsverdier bestående av utdanning og undervisning, forskning og samfunnstjeneste.

UGM har mer enn 50 000 studenter, 1 212 studentprestasjoner, 2 635 åndsverk, 339 professorer, 606 førsteamanuensis, 839 adjunkter og 684 forelesere. UGM har blitt ansett for å være et av de mest prestisjefylte universitetene i Indonesia som implementerte et utdanningssystem i verdensklasse for alle. Den spesielle regionen Yogyakarta, hvor UGM ligger, er en av de minste provinsene i Indonesia og har vært viden kjent som et senter for javanesisk kultur så vel som et læringssenter. Den har 3 689 000 innbyggere, hvorav 511 000 er bosatt i byen Yogyakarta. Dens betegnelse som et læringssenter er preget av eksistensen av 110 statlige og private utdanningsinstitusjoner, med en studentpopulasjon på over 300 000.

Visjon og misjon

Visjon Å være et utmerket og innovativt universitet i verdensklasse gjennomsyret av nasjonens kulturelle verdier basert på Pancasila som statsideologi og dedikert til nasjonens interesse og menneskelighet.

Misjon Å drive utdanning, forskning og samfunnstjeneste samt bevaring og utvikling av kunnskap som er utmerket og nyttig for samfunnet

Overnatting

For å bevare det beste miljøet for å oppnå den beste akademiske prestasjonen, tilbyr Universitas Gadjah Mada også innkvartering med fulle fasiliteter for studenter påmeldte så vel som gjesteforelesere fra andre universiteter med det formål vitenskapelig, kunstnerisk og kulturell utveksling, opplæring, fakultetsgjester, studieprogrammer, institusjoner, og studiesentre som er direkte eller indirekte knyttet til universitetet.

Derfor tilbyr UGM 5 (fem) hybelenheter (Darmaputera Baciro, Darmaputera Karanggayam, Ratnaningsih Bulaksumur, Ratnaningsih Kinanti og Ratnaningsih Sagan) som kan huse mer enn 1500 personer for permanent bolig og 5 (fem) overnatting for de som har midlertidige boenheter ennå, består av 2'. (to) enheter med hjemmeopphold, Wisma MM UGM , University Club Hotel og Wisma Kagama UGM .

fasiliteter

For å øke det akademiske fellesskapets velferd ved Universitas Gadjah Mada , investerer vi kontinuerlig i nye og eksisterende fasiliteter, opplæring og teknologi. Når de er registrert i UGM , vil hver student være utstyrt med en wifi-konto og student-ID-kort eller et internasjonalt student-ID-kort. Det vil være et obligatorisk legitimasjonskrav for å få tilgang til alle fasiliteter som tilbys.

Det akademiske miljøet ved UGM har tilgang til bibliotekene våre på alle fakulteter og avdelinger, samt hovedbiblioteket vårt, som er utstyrt med et komplett utvalg av trykte materialer, et datastyrt automatiseringssystem og IT-støtte som gir besøkende full tilgang til mer enn 24 000 nettbaserte tidsskrifter. I tillegg har studenten tilgang til alle formelle og uformelle studieplasser, spisesal og minimarked på alle fakulteter, 'sepeda kampus' for lokal transport innenfor UGM , ideelle helsesentre (GMC Health Center), universitetssykehus, universitetsomvisninger og reiser (Gamawisata), osv. Når det gjelder tjenester, vil UGM tilby sitt akademiske miljø et omfattende nettverk av støttetjenester for å sikre at studenten kan få hjelp og råd om alle aspekter av universitetslivet, inkludert akademiske, personlige, økonomiske og praktiske behov.

Alle fasiliteter som tilbys støttes av et integrert IT-system som tilbyr gode og integrerte IT-løsninger basert på programvareutvikling og informasjonssystemer, rådgivning og utvikling av datakommunikasjonsinfrastruktur.

    Opptak til masterstudenter ved University of Gadjah Mada skjer i henhold til universitetets forskrifter. Opptak skjer på nett gjennom tre kanaler: vanlig opptak, partnerskapsopptak og internasjonalt opptak. Opptak skjer to ganger i året, i første semester (mai-juli) og andre semester (november-desember).

    Søkerkrav

    Vanlig (indonesisk)

    • Bachelordiplom av relatert/godkjent hovedfag
    • Transkripsjon med minimum GPA på:
    • ≥2,50 av 4,00, for nyutdannede fra et A-akkreditert program
    • ≥2,75 av 4,00, for nyutdannede fra et B-akkreditert program
    • ≥3,00 av 4,00, for nyutdannede fra et C-akkreditert program
    • Akkrediteringsbevis for bachelorprogrammet
    • Sertifikat for akademisk potensialprøve
    • Engelsk ferdighetsbevis
    • Anbefalingsbrev fra forrige foreleser, sjef
    • Helseattest
    • Søkere projeksjon
    • Studietillatelse fra søkerens arbeidsplass
      • ≥2,50 av 4,00, for nyutdannede fra et A-akkreditert program
      • ≥2,75 av 4,00, for nyutdannede fra et B-akkreditert program
      • ≥3,00 av 4,00, for nyutdannede fra et C-akkreditert program
      • Akkrediteringsbevis for bachelorprogrammet
      • Sertifikat for akademisk potensialprøve
      • Engelsk ferdighetsbevis
      • Anbefalingsbrev fra forrige foreleser, sjef
      • Helseattest
      • Søkere projeksjon
      • Studietillatelse fra søkerens arbeidsplass

    Partnerskap (indonesisk)

    • Bachelordiplom av relatert/godkjent hovedfag
    • Transkripsjon med minimum GPA på:
    • ≥2,50 av 4,00, for nyutdannede fra et A-akkreditert program
    • ≥2,75 av 4,00, for nyutdannede fra et B-akkreditert program
    • ≥3,00 av 4,00, for nyutdannede fra et C-akkreditert program
    • Akkrediteringsbevis for bachelorprogrammet
    • Sertifikat for akademisk potensialprøve
    • Engelsk ferdighetsbevis
    • Anbefalingsbrev fra forrige foreleser, sjef
    • Helseattest
    • Søkere projeksjon
    • Studietillatelse fra søkerens arbeidsplass
    • MoU for stipendmottakeren
      • ≥2,50 av 4,00, for nyutdannede fra et A-akkreditert program
      • ≥2,75 av 4,00, for nyutdannede fra et B-akkreditert program
      • ≥3,00 av 4,00, for nyutdannede fra et C-akkreditert program
      • Akkrediteringsbevis for bachelorprogrammet
      • Sertifikat for akademisk potensialprøve
      • Engelsk ferdighetsbevis
      • Anbefalingsbrev fra forrige foreleser, sjef
      • Helseattest
      • Søkere projeksjon
      • Studietillatelse fra søkerens arbeidsplass
      • MoU for stipendmottakeren

    Internasjonal

    • Bachelordiplom av relatert/godkjent hovedfag
    • Avskrift med minimum GPA på 3,00 av 4,00
    • Offisielt fotografi i passstørrelse
    • Farget skanning av pass (kun forside og personlig informasjonsside)
    • Offisiell akademisk transkripsjon, utstedt av din akademiske institusjon
    • Engelsk ferdighetstest (IELTS/TOEFL ITP/TOEFL IBT-sertifikat), minimumsscore 500 eller tilsvarende. Poengsummen er høyere hvis studenten tar en dobbel mastergrad (se kravene)
    • Personlig uttalelse
    • Økonomisk støtteerklæring
    • Anbefalingsbrev fra hjemmeuniversitet
    • Student ID-kort (fra hjem/tidligere universitet)

    Disse kravene er nødvendige for å sikre at fremtidige studenter er i stand til å oppnå den tiltenkte kompetansen for programmet. Programmet tar hensyn til søkerens utdanningsbakgrunn for å garantere at fremtidige studenter er i stand til å følge gjennom læringsprosessen. Søkere med utdanningsbakgrunn fra et religions- eller språkfag har ikke lov til å søke fordi det er innenfor de forskjellige kunnskapsfeltene innen by- og regionalplanlegging. Søkere er ikke pålagt å ta en fagspesifikk opptaksprøve. Etter at dokumentene er valgt, må søkerne gjennom et intervju angående søkerens kunnskap om byplanlegging og deres romlige evner.

    Opptaksresultatet sendes via e-post av DPP til alle søkere. Søkere som ikke oppfyller programmets krav vil ikke bli tatt opp. Disse søkerne kan registrere seg på nytt ved neste planlagte opptak. Søkere som blir tatt opp vil motta en faglig orientering før studieperioden starter for å gi studentene grunnleggende kunnskap om romlig planlegging.

    Utvalgsprosess

    Steg for steg

    • Studentene søker på programmet
    • Etter å ha mottatt søknadsdokumentene dine, vil Office of International Affairs (OIA)-medlem og fakultetsmedlem behandle det til en utvelgelsesprosess

    Søkere vil bli vurdert mot følgende kriterier:

    • Akademisk kompetanse
    • Potensielt utfall, inkludert bidrag til utviklingsresultater i hjemlandet ditt
    • Profesjonelle og personlige lederegenskaper
    • Hvis du blir valgt ut som en av studentkandidatene ved UGM , vil du motta et tilbudsbrev (Letter of Offer (LO)) via e-post som ber deg om å betale en ikke-refunderbar betaling for skolepenger og eventuelle andre avgifter.
    • Når betalingsprosessen er bekreftet av banken, vil OIA behandle dokumentene for et akseptbrev (LoA)
    • Du vil motta LoA og annen informasjon knyttet til kursene som tilbys, faglige forskrifter, studentkompis, etc
    • Office of International Affairs ved UGM vil behandle søknadsdokumentene til Directorate of Higher Education of Indonesia for en studietillatelse. Det tar vanligvis to måneder å få utstedt studietillatelse
    • Når studietillatelsen er tilgjengelig, vil OIA hjelpe deg med å sørge for godkjenning fra immigrasjonskontoret i Jakarta for visum for begrenset opphold (VITAS/Visa Tinggal Terbatas). Det vil ta minst tre/fire måneder å ordne både studietillatelse og VITAs godkjenning
    • Deretter vil du motta VITAS (Begrenset opphold Visa/Visa Tinggal Terbatas) i e-posten din direkte fra OIA
    • Studenter med opphold på mer enn 4 måneder må behandle et VITAS (Student Visa)
    • Du må kontakte OIA senest én uke etter at du ankommer Indonesia. I tillegg vil du motta andre instruksjoner fra OIA for å fylle ut oppholdstillatelsesdokumentene dine for din sikkerhet og bekvemmelighet.

    Studietillatelse

    Studietillatelse utstedes av Departementet for forskning, teknologi og høyere utdanning, som bekrefter at du har tillatelse til å studere i Indonesia. Det bør ta én til to uker å sende inn en søknad om studietillatelse via departementets offisielle nettsted (det kan gjøres tidligere hvis det ikke finnes ufullstendige/feilaktige dokumenter). Studietillatelse er et av kravene for å søke om Telex-visum, forlengelse av visum og forlengelse av ITAS.

    Telex Visa

    Visumautorisasjon eller telexvisum er et forhåndsgodkjenningsbrev fra det indonesiske generaldirektoratet for immigrasjon.

    Bostedsbrev

    Et bostedsbrev utstedes av din lokale landsby (Kelurahan) som sier at du midlertidig bor på den nevnte adressen på kortet. Dette brevet er et av kravene for å søke om ny ITAS, ny SKTT og utvidet SKTT. For å få dette brevet må du få godkjenning fra huseieren din, sjefen for nabolagssamfunnsenheten (RT & RW) og sjefen for landsbyen (Kelurahan).

    Midlertidig boligkort (SKTT)

    Et midlertidig boligkort (Surat Keterangan Tempat Tinggal/SKTT) er et identifikasjonskort utstedt av det lokale avdelingen for befolkning og sivilregistrering (Disdukcapil). SKTT er et av kravene for ITAS-utvidelse.

    Brev om politiregistrering

    Politiets registreringsbrev (Surat Tanda Melapor/STM) er et brev som utstedes av indonesisk politi for å registrere utlendingers opphold i Indonesia. STM brukes til å forlenge studietillatelser, søke om en ny SKTT, forlenge SKTT og søke om førerkort.

    I forpliktelse til å være et universitet i verdensklasse, prøver Universitas Gadjah Mada å gi best mulig tilgang for internasjonale studenter til å få stipend. Gadjah Mada International Fellowship Program-stipend gis til utvalgte studenter (Fulltids Masters Degree, Dual/Double Degree Masters, Full-time Doctoral Program). Dette stipendet dekker forsikring, skolepenger, levepenger, avhandlinger og avhandlingsforskning, bolig osv. I tillegg til samarbeid med departementet for forskning, teknologi og høyere utdanning, Kunnskaps- og kulturdepartementet og andre institusjoner; UGM gir studenter KNB-stipend, JICA AUN/Seed-Net, Darmasiswa-stipendprogram etc. Vi oppfordrer på det sterkeste potensielle studenter fra lavinntektsland til å søke om dette stipendet.

    valgbarhet

    1. Må være akseptert for opptak til masterprogrammet eller doktorgradsprogrammet (vanlig, undervist på indonesisk) ved UGM for studieåret 2021/2022 (oppstart august 2021)
    2. Ha en bachelorgrad for en masterprogramsøker eller en mastergrad for en doktorgradsøker innen ingeniørfag, naturvitenskap, medisin/helse, geografi, landbruk, skogbruk, husdyrvitenskap, økonomi, jus, samfunnsvitenskap og humaniora, eller beslektede felt
    3. Utmerket akademisk bakgrunn fra bachelorgrad (GPA på minst 3,0 på en 4,0 GPA-skala eller andre dokumenter som beviser at kandidaten har tilstrekkelig akademisk kvalifikasjon) for søkere til masterprogrammet.
    4. Gode ferdigheter i engelsk (TOEFL-poengsum på minst 400 for å søke om mastergrad eller 450 for å søke på et doktorgradsprogram
    5. Avhandlingsforslag for doktorgradsprogramsøker
    6. Gi nødvendige støttedokumenter

    Hvordan søke

    Alle søknader gjennomføres online på UGM opptakssystem (admission. UGM .ac.id) ved å fylle ut og laste opp følgende dokumenter:

    1. Fargeskanning av pass
    2. Fargeskanning av passdekselet
    3. Offisielt fotografi i passstørrelse
    4. Kopi av akademiske poster og eksamensbevis
    5. Curriculum Vitae
    6. Erklæring om god helse fra søkerens lege
    7. Bevis på engelskkunnskaper (ITP TOEFL, IBT TOEFL eller IELTS)
    8. Personlig erklæring (last ned mal fra denne nettsiden)
    9. Motivasjons brev
    10. To faglige referanser
    11. Avhandlingsforslag for doktorgradsprogramsøker

    Som et ledende indonesisk universitet ønsker Universitas Gadjah Mada å fremme dyktighet innen utdanningsaktiviteter, forskning og samfunnstjeneste med interesse for det indonesiske samfunnet og å delta i indonesisk sosiokulturell utvikling. Derfor tar vi sikte på å utstyre studenten med kunnskap og ferdigheter for å lykkes i sin valgte karriere i et konkurransedyktig globalt marked.

    Studentaktiviteter

    Universitas Gadjah Mada fokuserer ikke bare på akademiske og forskningsmessige aktiviteter med bemerkelsesverdige prestasjoner, men støtter også sine påmeldte studenter til å delta i 51 'Unit Kegiatan Mahasiswa - UKM' (studentaktivitetsenheter) og 8 forskjellige fellesskap for å utvikle studentenes kreativitet gjennom direkte involvering.

    Som et forbildeuniversitet leverer Universitas Gadjah Mada Student Community Service-Community Empowerment Learning, et obligatorisk program som bør gjennomføres av bachelorstudenten i lik 3 studiepoeng. Det er ment å skape likestilling i sosial velferd i hele Indonesia. UGM sender alle sine integrerte studenter til 34 provinser i 4 perioder hvert år. Studenter oppfordres til å styrke indonesere i nød til å utvikle, innovere og bygge et bedre sosialt miljø for alle indonesere.

    Campuskultur

    Studenter som tas opp ved Universitas Gadjah Mada kommer fra alle provinser og byer i Indonesia, oversjøiske land og regioner i verden. Derfor har det kulturelle mangfoldet som er skapt blitt integrert og eksistert i harmoni som UGM identitet. Ved å bevare den tradisjonelle levemåten for hver region i Indonesia, viser UGM deg et mini-Indonesia sammen med dets skikker, tradisjoner, samhandling og kommunikasjonsstil.

    • Special Region of Yogyakarta

      Bulaksumur, Caturtunggal, Kec. Depok, Kabupaten Sleman, Daerah Istimewa Yogyakarta, Indonesia

    Universitas Gadjah Mada