Mastergrad i klinisk nevropsykologi
UNIR
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Logroño, Spania
Språk
Spansk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
1 år
Tempo
Deltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Den eneste masteren i nevropsykologisk evaluering og rehabilitering med simulerte tilfeller med pasienter
UNIR offisielle mastergrad i klinisk nevropsykologi er profesjonelt orientert, og hovedmålet er å gi studenten en komplett, omfattende og avansert opplæring i klinisk nevropsykologi.
Det internasjonale universitetet i La Rioja har mer enn 100 avtaler med klinikker og helsesentre over hele det nasjonale territoriet som vil tillate deg å gjennomføre eksterne praksisplasser som du kan fullføre opplæringen med.
Mesterens mål
Mastergraden i klinisk nevropsykologi vil tillate deg å:
- Kjenne til de forskjellige teoretiske modellene for å forklare hjernens funksjon og dens forhold til menneskelig atferd , samt utvikle en integrerende visjon.
- Kunne gjøre en tilstrekkelig vurdering av den kognitive, emosjonelle og atferdsmessige tilstanden .
- Ha tverrsnittskunnskap om nevropsykologiske forandringer og forstyrrelser av ulik natur, en konsekvens av hjernedysfunksjon, og du vil lære å foreslå egnede evaluerings- og intervensjonsmetoder.
- Tilegne deg en grundig kunnskap om klinisk nevropsykologisk virkningsområde og hvilken type funksjoner som utføres i den.
- Gjennomføre obligatoriske praksisplasser i spesialiserte sentre med høyt erfarne nevropsykologer.
- Tren deg med lærere på toppnivå .
- Tilegne deg den vitenskapelige og nødvendige kunnskapen om fremskritt innen funksjonell neuroanatomi og sentralnervesystemets funksjon og bruke denne kunnskapen til klinisk praksis.
- Kjenne rehabilitering og stimuleringsteknikker innen klinisk nevropsykologi og være i stand til å modifisere dem i spesifikke behandlingssituasjoner.
- Tilegne deg evnen til å vurdere effekten av en nevropsykologisk behandling, samt å endre målene i henhold til de beredskapene som eksisterer under behandlingen.
Generell informasjon
- Varighet: 1 studieår
- Ansikts-til-ansikt eksamen: på slutten av hvert semester
- Studiepoeng: 60 studiepoeng (9 studiepoeng praksis)
- Metodikk: 100% online utdanning
- Live-klasser online
- Personlig veileder
metodikk
Live online klasser
Vi tilbyr studentene muligheten til å delta på live online klasser hver dag. I løpet av disse øktene vil studentene kunne samhandle med læreren og løse spørsmålene deres i sanntid, og dele kunnskap og erfaringer. Treningsrytmen er så langt som mulig tilpasset behovene til hver gruppe studenter. Å ikke delta på en live-klasse betyr ikke at du savner det. Alle økter kan sees forsinket, så mange ganger du vil. Dermed blir ikke elever som ikke kan følge timen live skadet.
Didaktiske ressurser
UNIR virtuelle campus gir et bredt utvalg av innhold som du kan forberede hvert fag på. Disse materialene er organisert på en måte som legger til rette for smidig og effektiv læring. På denne måten er det mulig å få tilgang til emnene som utvikler innholdet i programmet, nøkkelideer for hvert emne (utarbeidet av lærerpersonalet i emnet), utfyllende audiovisuelt materiale, aktiviteter, avlesninger og evalueringstest.
I tillegg vil du ha tilgang til mesterklasser om bestemte emner, og du vil kunne delta i fora, chatter og blogger der du samhandler med lærere og kolleger, utvider kunnskapen og løser mulige tvil.
Personlig veileder
På UNIR har hver student en personlig veileder fra første dag, alltid tilgjengelig via telefon eller e-post. Veilederens rolle er grunnleggende i banen til hver student, siden den er den største koblingen til universitetet og dets referansepunkt under opplæringsprosessen.
Lærerne tilbyr personlig oppmerksomhet ved kontinuerlig å overvåke hver elev.
- Løs tvil om faglige prosedyrer, prosedyrer eller spesifikke tvil om fag.
- Hjelper med studieplanlegging for å utnytte tiden bedre.
- Anbefal hvilke didaktiske ressurser på plattformen du skal bruke i hvert tilfelle.
- Han er involvert i studentenes studier for å hjelpe dem med å bestå hvert fag.
Evalueringssystem
For å vurdere nivået på oppnåelse av målene oppnådd i mesteren, er det nødvendig å evaluere kompetansen tilegnet seg under studien. Den endelige evalueringen av læringen utføres under hensyntagen til karakteren oppnådd i følgende punkter.
- Kontinuerlig evaluering (løsning av praktiske saker, deltakelse i fora, debatter og andre samarbeidsmidler og evalueringstest).
- Endelig ansikt-til-ansikt-undersøkelse.
- Masteroppgave
Læreplan
Curriculum
første semester
- Fremskritt i nevropsykologi (6 stp)
- Nevropsykologisk vurdering (6 stp)
- Nevropsykologisk rehabilitering (6 stp)
- Kognitive prosesser I (6 studiepoeng)
- Kognitive prosesser II, følelser og atferd (6 stp)
andre periode
- Spedbarnsnevropsykologi (4,5 stp)
- Nevropsykologi av aldring (4,5 studiepoeng)
- Ekstern praksis (9 stp)
- Avsluttende masteroppgave (12 stp)
Programresultat
Graduate profil
Studenter som fullfører mastergraden i klinisk nevropsykologi, som foreslås i følgende program, vil kunne:
- Kjenne til det teoretiske grunnlaget som er nødvendig for utøvelse av klinisk nevropsykologi og de forskjellige forklaringsmodellene for hjernefunksjon som skal lede en terapeutisk intervensjon
- Kjenne til den nevropsykologiske vurderingsprosessen og bruke de nødvendige verktøyene som er designet for den, lære en ansvarlig og kritisk bruk av disse verktøyene, spesielt med hensyn til deres tolkning.
- Utvikle en nevropsykologisk profil gjennom vurderingsprosessen og forstå kompatibiliteten med ulike patologier eller eksisterende kliniske syndromer.
Etter å ha fullført dette hovedfagskurset vil studenten ha den nødvendige kunnskapen til å skrive rapporter og overføre informasjon gjennom dem, både for andre medisinske fagpersoner med de nødvendige tekniske detaljene, og for overføring til pasienter og pårørende på en forståelig og adekvat måte.
Avgangsstudenter vil forstå forholdet mellom vurdering og behandling av de oppdagede endringene, være i stand til å organisere spesifikke arbeidsmål for hvert tilfelle og forstå hvordan de skal overvåke oppnåelsen deres.
Studentene som fullfører doktorgraden vil ha en global visjon om behandlingsprosessen (rehabilitering eller stimulering), både på eget nivå, forstå hvilke verktøy og teknikker de kan bruke i arbeidet, og på nivået av deres samhandling med andre fagpersoner fra andre disipliner som går for å delta i prosessen med rehabilitering av en pasient. Dette forsterker behovet for profesjonelle og kvalitetsmessige mastergrader i nevropsykologi, siden denne prosessen er en stilltiende anerkjennelse av det store opplæringsbehovet som faget krever.
Galleri
Karrieremuligheter
Karrieremuligheter muligheter~~POS=HEADCOMP
Helsepersonell i offentlige eller private nevropsykologiske rehabiliteringssentre (en kvalifiserende grad i generell helsepsykologi kreves).