
PhD in
PhD (Fakultet for helsefag) University of Bradford

Introduksjon
Vi inviterer søknader fra entusiastiske forskerstudenter som ønsker å utforske et aspekt av praksis knyttet til forskningsklyngene våre.
- Å leve godt med demens
- Inkludering og mangfold
- Ledelse, kvalitet og sikkerhet
- Omsorg ved livets slutt
- Ulikheter i helse
- Helseteknologier
Utforsk områdene ovenfor for å finne detaljer om tilgjengelige prosjekter, potensielle veiledere og nåværende studenter.
Du er velkommen til å kontakte ansatte ved fakultetet som jobber innenfor ditt interesseområde for å diskutere forskningsideene dine før du sender inn søknad og forskningsforslag.
Vi tar gjerne imot søknader om forskerutdanninger hele året og vil vurdere alternative startdatoer når tidspunktet ikke passer med våre påmeldingsdatoer: oktober, februar og juni.
Opptak
Læreplan
Tilsyn
Du vil jevnlig motta utmerket veiledning, råd og støtte fra erfarne, kunnskapsrike og imøtekommende veiledere.
Trening og utvikling
Vi gir våre PGR-er alle muligheter for personlig og profesjonell utvikling via vårt unike PGR-rammeverk. Våre PGR-er og deres tilsynsteam fastsetter en personlig og progressiv plan for PGR for å møte deres potensial. Mulighetene inkluderer:
- En personlig selvrevisjon og opplæringsbehovsanalyse (TNA) gjennomføres med jevne mellomrom for å sikre at både prosjektspesifikke og avanserte overførbare forskningsferdigheter utvikles.
- Ekspertledede workshops, moduler, en-til-en og seminarer om en rekke emner og ferdigheter.
- Muligheter for å få tilgang til ekstern opplæring (f.eks. via White Rose ESRC DTC, NARTI, CARMA, North-West and Yorkshire Training Group etc.)
- Karriere- og ansettelsesrådgivning og utvikling for PGR-er, inkludert tilgang til spesialistrådgivere og Bradford Graduate Fellowship-ordningen for PGR-er. Dette er en skreddersydd mulighet til å oppnå en lærerkvalifikasjon gjennom å delta på opplæringsarrangementer og tilegne seg undervisningserfaring under støtte fra en undervisningsmentor.
- PGR Connect - et studentledet opplegg for å hjelpe folk å tilpasse seg og komme videre i doktorgradsforskningen ved å bli kjent med andre, dele erfaringer og ideer, takle vanlige velværespørsmål og utvikle en følelse av fellesskap og tilhørighet.
Læring og vurdering
Ph.d.-studenter gjennomfører en viva for å vurdere at de har tilstrekkelig fremgang i studiene.
Studenten er vanligvis pålagt å lage en rapport og en detaljert timeplan for videre arbeid.
Dette skjer 12-18 måneder etter førstegangsregistrering.
Kollegastøtte
Vi har et fellesskap av PhD-studenter som deler et dedikert kontorlokale.
Du vil møte som en gruppe på månedlig basis med direktøren for Postgraduate Research for å diskutere problemer, fremgang og bekymringer.
Du vil få muligheten til å bli med i forumene våre for å dele læringen vår, inkludert aksjonslæringssett og journalklubber som involverer regelmessige møter i små grupper.
Vi arrangerer også årlige plakatpresentasjoner for å gi deg muligheten til å dele forskningen din og lære av andre studenter.
Forskning
Vi har spesialbygde, utmerkede fasiliteter for forskere og et levende fellesskap av entusiastiske ansatte og doktorgradsstudenter.
92 % av forskningen vår ble klassifisert som 4*(verdensledende) eller 3* (internasjonalt utmerket). Når det gjelder virkningen av vår forskning og miljøet der forskning utføres, ble 100 % klassifisert som verdensledende eller internasjonalt utmerket.
Vi har også utmerkede forbindelser med tjenesteleverandører innen helse- og sosialomsorgen, frivillige organisasjoner og samfunnsgrupper med samarbeidsarbeid på lokalt, regionalt, nasjonalt og internasjonalt nivå, inkludert Alzheimers Society, Bradford Institute for Health Research og Born in Bradford. prosjekt.
Disse koblingene er svært fordelaktige for doktorgradsstudenter på skolen, og hjelper studiene deres til å komme videre.
Vi har en blomstrende tjenestebruker- og omsorgsforskningsgruppe som er entusiastiske for arbeidet vårt og opptatt av å være involvert i forskningen vår, og tilby det offentlige pasientperspektivet.