BSc in
BSc i biomedisinsk ingeniørvitenskap University of Hartford

Stipend
Introduksjon
Biomedical Engineering-programmet har tre alternativer som alle har et sterkt fundament i tradisjonell prosjektering, med grunnleggende ingeniørkurs som kreves forut for biomedisinsk kurs.

Om Major
Biomedisinske ingeniører snakker to språk: det fra ingeniøren og helsepersonellet. De forstår hva som er involvert i å undersøke mennesker, evaluere deres helse og forstå hva som er tilgjengelig for å forbedre livskvaliteten deres. De forstår også vitenskapen og matematikken bak disse områdene og kan evaluere potensialet til nye enheter og metoder for å forbedre dagens teknologier.
Standardprogrammet forbereder studentene med et solid grunnlag i et mangfoldig fagfag relatert til biomekanikk (bein, ledd, leddbånd, sener, etc.); biofluider (blodstrøm, hjerteventiler, luftstrøm i lungene, etc.); og bioinstrumentasjon, (instrumentene og sensorene som brukes til å måle fysiologiske systemer.)
Programinformasjon
Utøvelsen av medisin har sett akselerert integrering av tekniske nyvinninger. Biomedisinsk ingeniørarbeid har vist seg å være en spesialitet som kombinerer medisin og ingeniørfag for å skaffe materialer, verktøy og teknikker for å fremme helsevesenets forskning, diagnose og behandling. Svært motiverte studenter som ønsker å fokusere sine tekniske karrierer på å hjelpe til i kampen mot sykdom og sykdom, kan konsentrere seg om biomedisinsk teknikk.
Det biomedisinske ingeniørprogrammet omfatter tre konsentrasjonsalternativer: standardalternativet, et premed-alternativ og et elektroteknisk alternativ. Standardalternativet gir studenten en solid og mangfoldig bakgrunn innen solid mekanikk, fluidmekanikk, biomaterialer og instrumenteringsaspekter ved feltet. Den konsentrerte konsentrasjonen endrer standardalternativet for å inkludere organisk kjemi, slik at studenten kan forfølge en karriere i helseprofesjonene. Den elektrotekniske konsentrasjonen er designet for de som ønsker å fokusere på design, evaluering og vedlikehold av elektronisk medisinsk instrumentering. Elektroingeniørkonsentrasjonsstudenter som velger et passende faglig valgfag og oppnår de nødvendige karakterene, vil få en mindreårig i elektroteknikk etter endt utdanning. Alle konsentrasjoner har samme grunnleggende programkrav, med tilleggskurs for sine spesielle interesser.
Om den mindreårige
Biomedisinsk ingeniørstudium gir studenter som matrikulerer til bachelorgradsstudier i andre høyskoler ved universitetet, spesielt vitenskapene og de andre ingeniørfagene, med en introduksjon til fagområdet biomedisinsk ingeniørfag.
Mindre biomedisinsk teknikk
Den mindreårige i biomedisinsk ingeniørfag gir studenter matrikulering i bachelorgradsstudier i andre høyskoler ved universitetet, særlig vitenskaper og andre ingeniørfag, med en introduksjon til fagområdet biomedisinsk ingeniørfag. Minstemann i biomedisinsk teknikk består av fire obligatoriske emner i biomedisinsk ingeniørfag og tre emner fra listen nedenfor.
Alle kurs må tas ved University of Hartford og må ikke tas på bestått / ikke bestått.
Kurskrav for mindreårig biomedisinsk teknikk
Alt av følgende:
- BE 281 - Biomedical Engineering Seminar, 1 studiepoeng (er)
- BE 301 - Biomekanikk, 3 studiepoeng
- BE 302 - Biofluid Mechanics, 3 credits (s)
- BE 401 - Bioinstrumentasjon, 3 studiepoeng
Alle tre av følgende:
- BE 260W - Biomedical Engineering Materials 3 studiepoeng (er) ELLER tilsvarende
- BE 402 - Biomedical Materials, 3 credits (s)
- BIO 212 - Human Anatomy and Physiology I, 4 credits (s)
- BIO 213 - Human Anatomy and Physiology II, 4 credits (s)
- ES 212 - Mekanikk av materialer, 3 studiepoeng (er)
- ECE 360 - Kretser og elektronikk, 4 kreditt (er)
- ES 320 - Thermal-Fluids Engineering, 4 studiepoeng (er) ELLER tilsvarende
- ME 405 - Mechatronics System Design, 3 studiepoeng
- PHY 250 - Materialvitenskap, 3 studiepoeng
Eller med tillatelse:
- BE 480 - Biomedisinsk teknikk, 3 studiepoeng
- BE 485W - Biomedisinsk ingeniørforskning, 3 studiepoeng
Gradskrav
Curriculum Highlights
- BE 260W - Biomedisinsk teknisk materiale
- BIO 212 - Human Anatomy and Physiology I
- BE 301 - Biomekanikk
- BE 401 - Bioinstrumentasjon
- BE 460 - Biomedical Engineering Design Project I
Førmedalternativ
Pre-medisin alternativet inkluderer organisk kjemi og andre kurs relatert til å forberede en student til opptak til hovedfagsprogrammer i helseprofesjonene. Dette alternativet inkluderer også universitetsbredden i seminarer som er helsefaglig.
Elektroteknisk konsentrasjon
Det elektriske alternativet gir fokus på elektrotekniske prinsipper bak biomedisinske enheter med kurs i elektroteknikk på øverste nivå. Dette alternativet hjelper studenter som ønsker å jobbe med instrumentering vedlikehold og design på sykehus eller industri.
Karriereutsikt
Sammen med streng akademisk trening, får du praktisk erfaring gjennom hele tiden som student. Du vil presentere arbeidet ditt for jevnaldrende og instruktører, så vel som for publikum, og fordi fakultetet vårt jobber tett med ledende helserelaterte institusjoner og bransjer, har du muligheter til å jobbe med forskningsprosjekter og delta i praksisplasser.
Våre kandidater fortsetter å jobbe i selskaper som Stryker, Flex, Hartford Healthcare og Medtronic.
Studenttest
Gabriela Gamory
BSBE, 2021
Gabriela hadde en mulighet til å praktisere seg til forskningserfaring for studenter (REU) Student - Biomedical Engineering: Simulation, Imaging and Modelling REU-program ved East Carolina University sommeren 2019. Ti studenter er valgt å jobbe med en tildelt fakultets mentor for å fullføre et forskningsprosjekt på høyere nivå i ti uker. Hennes prosjekt / jobb var å lage en datamaskingenerert modell av leggmusklene for å gjøre det mulig å studere Achilles senebrudd.
"Dette programmet har gitt mange muligheter for nettverk og klarhet rundt de forskjellige karrieremulighetene i BME-feltet, og jeg får presentere arbeidet mitt på den årlige konferansen for Biomedical Engineering Society i oktober! Det har vært mye moro å bruke kunnskapen i klasserommet og erfaring fra ingeniør- og designklasser ved UHart til biomekanikklaboratoriet her på ECU. "
Opptakskrav
Er du interessert i å registrere deg i programmet Biomedical Engineering under College of Engineering, Technology and Architecture (CETA)? Dette er hva du trenger for å sende inn søknaden din.
Ingeniørkrav
Hvis du søker på et program i ingeniørfag, bør du ha standardiserte testresultater, i tillegg til 16 enheter av videregående fag, inkludert følgende,
- 4 enheter av engelsk
- 2 enheter samfunnsfag
- 2 enheter på et annet språk enn engelsk
- 2 enheter laboratorievitenskap (kjemi og fysikk anbefales)
- 3½ matematikkenheter (2 enheter algebra, 1 enhet plangeometri, ½ enhet trigonometri; forhåndsberegning eller kalkulus anbefales)
- 2½ enheter av andre faglige fag
Vi anbefaler også flere enheter innen dataprogrammering, mekanisk tegning og industriell kunst. Avansert plassering og overføring studiepoeng kan brukes på studiet.
Krav til ingeniørteknologi og arkitektur
Hvis du søker på et program innen ingeniørteknologi, inkludert Architectural Design + Technology, bør du oppfylle følgende krav:
- 4 enheter av engelsk
- 1 samfunnsvitenskapelige enhet
- 1 fysikkenhet eller 2 enheter andre laboratorievitenskap
- 2½ matematikkenheter (algebra I og II og trigonometri anbefales)
I tillegg vurderes prestasjoner på videregående skole, arten av gymnasiet som fulgte, innsending av standardiserte testresultater (foretrukket), spesielle ferdigheter og talenter som er relevante for ingeniørteknologi. Avansert plassering og overføring studiepoeng kan brukes på studiet.
4 + 1 program (BS + M.Eng grader)
Programmet er designet for å gi heltidsingeniørstudenter mulighet til å tjene sin BS og M.Eng. grader på fem års studier. To kurs på høyere nivå tatt i bachelorstudiet kan brukes på både grunnfag og høyere grad. Studenter forplikter seg vanligvis til studiet ved begynnelsen av det andre semesteret på ungdomsåret, og juniorer som er interessert, bør ta kontakt med instituttlederen.
For å bli tatt opp i studiet, må studentene ha et 3.0 kumulativt karaktergjennomsnitt på slutten av ungdomsåret (under 3.0 vil bli vurdert fra sak til sak).
University of Hartford Alumna Thienly Nguyen '18, Biomedical Engineering, hadde en mulighet til å samarbeide med en stipendiat på datamaskiningeniør i CETA for et internship med Hartford Hospital for å utvikle medisinsk applikasjon av virtual reality.
akkreditering
Biomedical Engineering-programmet er akkreditert av ABET - Engineering Accreditation Commission (EAC).
Program pedagogiske mål (PEOs)
Programmet Biomedical Engineering søker å forberede kvalifiserte studenter for produktive, givende karrierer i ingeniørfaget, enten for inngangspraksis i biomedisinsk ingeniørarbeid eller for inngang til passende kandidatstudier. I løpet av sin karriere, våre alumner:
- Vil bli vellykkede praktiserende ingeniører innen biomedisinske ingeniørfelt og vil avansere profesjonelt ved å påta seg ansvar og potensielt å forfølge lederroller;
- I tillegg vil de som kommer inn i helseprofesjonene utnytte sin ingeniørkunnskap i dette arbeidet;
- Vil fremme kunnskapen om ingeniørvitenskap, både formelt og uformelt, ved å delta i livslang læringsopplevelser; og vil,
- Som medvirkende medlemmer av tverrfaglige ingeniørteam, må du bruke grunnleggende elementer i ingeniøranalyse og ingeniørdesign på formulering og løsning av nye tekniske problemer.
Ingeniørdesignopplevelsen er fordelt over hele ingeniørplanen. Denne opplevelsen begynner det første året med prosjektering og design og fortsetter gjennom og kulminerer i Senior Capstone Research II og Senior Biomedical Engineering Design Project I og II. Designarbeidet på seniornivå sikrer at studentene har mestret forberedende kurs og ingeniørvitenskapskurs.
Grunnleggende begreper fysikk, kjemi og matematikk er grunnlaget som all ingeniørutdanning bygger på. Grunnleggende verktøy for prosjektering, for eksempel grafisk kommunikasjon, datamaskinbruk, mekanikk og termodynamikk fullfører den innledende fasen av programmet.
Alle kandidater i biomedisinsk ingeniørstudent er nødt til å gjennomføre kurs designet for å gi studentene en forankring i anatomi og fysiologi, biomekanikk, biofluider, bioinstrumentasjon og strukturen i materialene som brukes av biomedisinske ingeniører. Sammen med ingeniørfagene beskrevet ovenfor, er studentene pålagt å få bakgrunn i elektroteknikk.
Omfattende laboratorieerfaring forbedrer kursarbeidet. Det er flere obligatoriske laboratorieklasser innen vitenskaper, materialer, ingeniørfag og naturfenomener. Det kreves skriftlig kommunikasjon av laboratorieresultater.
Gjennom deltakelse i All-University Curriculum og ytterligere valgfag i humaniora og / eller samfunnsfag, får studentene muligheten til å utvide perspektivene og ta del i universitetets større læringsfellesskap. Det er avgjørende at ingeniører forstår og setter pris på den spesielle rollen teknologien spiller i samfunnet vårt, samt samspillet mellom de ulike komponentene i samfunnet vårt.
Programmet Biomedical Engineering har to grunnleggende spor: standardsporet og ett designet for de studentene som ønsker å komme inn på medisinsk skole. De studentene som ønsker å gå inn på medisinsk skole, må ta et helt år med organisk 'kjemi før deres seniorår. Kravene til dette alternativet er av en slik art at hvis en student ønsker å fullføre graden om fire år, må det tas minst ett ingeniørfag i løpet av sommeren. Alle studenter som er interessert i helseprofesjonene er pålagt å bli med på pre-helseprofesjonsprogrammet. Den rådgivende komiteen for helseprofesjoner har utviklet et jeg-kredittkurs for hvert av de tre første bachelorårene for å hjelpe studentene med å forberede seg til helsefaglige søknader.
Studentutbytte
Studentens læringsresultater fra Biomedical Engineering-programmet som fører til BSBE-grad, er i samsvar med studentens læringsutbytte av ABET EAC (1 til 7), og forbereder kandidater på programmet for å oppnå programmets pedagogiske mål.
Studentutfall 1 til 7 er artikulert som følger:
- En evne til å identifisere, formulere og løse komplekse ingeniørproblemer ved å anvende prinsipper for ingeniørvitenskap, naturfag og matematikk
- En evne til å anvende ingeniørdesign for å produsere løsninger som imøtekommer spesifiserte behov med hensyn til folkehelse, sikkerhet og velferd, samt globale, kulturelle, sosiale, miljømessige og økonomiske faktorer.
- En evne til å kommunisere effektivt med en rekke publikum
- En evne til å anerkjenne etiske og profesjonelle ansvar i tekniske situasjoner og gjøre informerte vurderinger, som må vurdere effekten av ingeniørløsninger i globale, økonomiske, miljømessige og samfunnsmessige sammenhenger
- En evne til å fungere effektivt på et team hvis medlemmer sammen gir lederskap, skape et samarbeidende og inkluderende miljø, etablere mål, planlegge oppgaver og oppfylle mål
- En evne til å utvikle og gjennomføre passende eksperimentering, analysere og tolke data, og bruke ingeniørvurderinger for å trekke konklusjoner
- En evne til å tilegne seg og anvende ny kunnskap etter behov ved å bruke passende læringsstrategier.
Programspesifikke kriterier er som følger. Nyutdannede vil ha:
- (PSC-1) En forståelse av biologi og fysiologi
- (PSC-2) Kapasiteten til å anvende avansert matematikk (inkludert differensialligninger og statistikk), naturfag og ingeniørfag for å løse problemene på grensesnittet mellom ingeniørvitenskap og biologi.
- (PSC-3) Evnen til å foreta målinger og tolke data fra levende systemer, og ta opp problemene knyttet til samspillet mellom levende og ikke-levende materialer og systemer.
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.