
Master in
Master i helsetjenesteledelse University of Lethbridge

Introduksjon
Master of Health Services Management (MHSM) tilbys i fellesskap av Dhillon School of Business og Fakultet for helsevitenskap. Utvikling av anvendt forskning, kritisk tenkning og beslutningstaking er integrert gjennom hele programmet, og kulminerer med søknad i et integrert erfaringspunktprosjekt.
MHSM er et kohortbasert deltidsprogram som tilbys på Calgary-campus i University of Lethbridge . Programmet leveres i et komprimert format ved å bruke en kombinasjon av blandede læringsteknikker, fjernlevering og boligøkter (ansikt-til-ansikt). Leveringsmodellen lar studenter gå på forskerskole mens de fortsetter å jobbe. Dette er en spesielt viktig funksjon for studenter som må opprettholde øvingslegitimasjon.
Et Graduate Certificate in Health Services Management (GCHSM) er tilgjengelig for studenter som ønsker å øke kunnskapsnivået sitt, men som kanskje ikke kan, eller er forsiktige med, forplikte seg til en fullstendig mastergrad. En student som fullfører sertifikatet vil motta kurskreditt mot mastergraden, noe som gjør det enkelt å sømløst oppgradere mål for videreutdanning og faglig utvikling.
Internasjonale søkere : På grunn av deltidskarakteren til dette programmet, vær oppmerksom på at nyutdannede ikke vil være kvalifisert til å søke om arbeidstillatelse etter endt utdanning etter å ha fullført dette programmet.
Opptak
Læreplan
Kurs (30,0 studiepoeng)
Semester én - Designmodul (6,0 studiepoeng)
- Health Services Management 5100 – Organisasjonsdesign (3,0 studiepoeng); og
- Health Services Management 5120 – Health Services Design (3,0 studiepoeng)
Term to - Financial Structures Module (6,0 studiepoeng)
- Health Services Management 5200 – Regnskap i helsetjenester (3,0 studiepoeng); og
- Health Services Management 5220 – Finans i helsetjenester (3,0 studiepoeng)
Tredje semester – Leading and Bridging Module (6,0 studiepoeng)
- Health Services Management 5300 – Ledende mennesker i helsetjenester (3,0 studiepoeng); og
- Health Services Management 5320 – Markedsføring i helsetjenester (3,0 studiepoeng)
Term fire - Politisk miljø-modul (6,0 studiepoeng)
- Health Services Management 5400 – Strategi, makt og politikk (1,5 studiepoeng)
- Health Services Management 5420 – Kunsten å forhandle relasjoner og konflikthåndtering (1,5 studiepoeng); og
- Health Services Management 5430 – Helsesystemer med et globalt perspektiv (3,0 studiepoeng)
Term fem - Konseptualiseringsmodul (6,0 studiepoeng)
- Health Services Management 5500 – Ledende meningsfull endring i helsetjenester (3,0 studiepoeng); og
- Health Services Management 5520 – Service Quality Management (3,0 studiepoeng)
Merk: Kurs tatt for GCHSM kan brukes mot en MHSM-grad.
Health Services Management 6100 - Integrated Experience Point Project (6,0 studiepoeng)
Det integrerte erfaringskravet omfatter en jobbskyggeopplevelse i hver av de fem modulene som inngår som en del av ett kurs i hver modul, samt et kulminerende skriftlig prosjekt gjennomført i Health Services Management 6100. Jobbskyggingen består i å skygge/observere en administrator eller en leder, arbeider med relaterte modultemaer i en helseorganisasjon, og studentens avsluttende skriftlige integrerte prosjekt. Innholdet i kursene forsterkes dermed av de ulike felterfaringene. Det skriftlige prosjektet kan være reflektert og teoretisk eller anvendt. Det må være relevant for utøvelse av helsetjenesteledelse og vil demonstrere en dybdekunnskap og forståelse av hver av de fem modulene. Prosjektet vil kreve at studentene engasjerer seg i forskningsutnyttelse (teoretisk, empirisk eller anvendt). Det er et middel for studenter å identifisere en utfordring eller mulighet i en helseorganisasjon og integrere konseptuell læring og kritisk tenkning på en kontekstuelt meningsfull måte. Strukturen i prosjektet er fleksibel for å imøtekomme ulike kreative bestrebelser og kan være arbeidsbasert. Forskrifter, standarder og konvensjoner for det skriftlige kulminerende prosjektet finnes i School of Graduate Studies Policy and Procedures-håndboken tilgjengelig på /graduate-studies.
Programresultat
Studiet forbereder studentene til å være selvstendige, strategiske tenkere og samarbeidende kolleger. Mens studentenes kunnskap og ferdigheter vil formes innenfor helsevesenet, vil læringsutbyttet være overførbart. Mer spesifikt vil studentene:
- Forstå konteksten og kompleksiteten til helsetjenester og helseledelse i det kanadiske helsevesenet.
- Utvikle tverrfaglig, integrert kunnskap om og erfaring med styring av helsetjenester på tvers av fem moduler: Design; Finansiell struktur; Ledende og brobygging; Politisk miljø; og konseptualisering.
- Utvikle en grunnleggende kunnskap om funksjonelle styringsområder i offentlige og private helsemiljøer.
- Bli effektive ledere av tverrfaglige miljøer i helsesektoren.
- Tilegne seg forbedrede meta-kognitive ferdigheter innen regneferdighet, systemtenkning, analytisk tenkning, kritisk tenkning, syntese og beslutningstaking.
- Tilegne seg effektiv teambygging og teamsamholdsevner.
- Utvikle grunnleggende kunnskap om en rekke helsesystemer utenfor Canada.
- Utvikle kunnskap og tilegne seg kompetanse innen anvendt forskning og beslutningstaking.
- Utvikle forskningsferdigheter for å diagnostisere aktuelle utfordringer i en helseorganisasjon og konstruere en potensiell løsning.
- Organiser og forfølge et integrert prosjekt i en ledelsesmessig setting i en helseorganisasjon.
- Skriv og presenter et anvendt prosjekt til et akseptabelt vitenskapelig nivå.
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.