MSc tidlige år praksis helsebesøk
University of Stirling
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Stirling, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
Blandet
Varighet
24 - 36 måneder
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2024
* For oppdatert avgiftsinformasjon, se nettsiden
Introduksjon
Dette kurset vil gi deg, som registrert sykepleier eller jordmor i del 1 eller del 2 av Sykepleie- og jordmorrådets (NMC) register, mulighet til å påvirke helse- og sosialtilbudet til barn og familier. Kurset vil utstyre deg med kunnskap og ferdigheter på høyere nivå for å levere trygg og beste praksis i rollen som helsebesøkende som definert i NMC Standards of Proficiency for Specialist Community Public Health Nurses (NMC, 2022).
Utviklingen og leveringen av kurset støttes av et tverrfaglig samarbeid med våre NHS Health Board og lokale myndigheters partnere. Dette gjenspeiler de økende prioriteringene som er identifisert for å gi et forbedret og mer ansvarlig omsorgsnivå for å støtte, beskytte og forbedre helsen og velværet til barn, unge og deres familier.
Du vil bli undervist av en gruppe verdensledende akademikere og erfaringen din forbedres ved å jobbe i samarbeid med andre fakulteter og forskere. Kurset har en lik fordeling av teori og praksis for å sikre at du kan sette alt du lærer rett ut i arbeid i en profesjonell setting. Et unikt trekk ved kurset vårt er tilbudet av mesterklasser levert av eksperter og foredragsholdere. Du vil også dra nytte av en variert tilnærming til undervisning som inkluderer webinarer, online guidet studier, gruppearbeid, podcaster og erfaringsbasert læring. Støtte og veiledning er tilgjengelig fra din personlige veileder, samt din praksisveileder og praksisbedømmer.
Gode grunner til å studere hos oss
#1 Akkreditert av Nursing and Midwifery Council og tildelt Unicef UK Full Baby Friendly Accreditation (sept 2021)
#2 86 % total studenttilfredshet for tidlige årspraksis i helsebesøk – Postgraduate Teught Experience Survey (PTES) 2021
Vinner #3 Student Nursing Times Award 2021 for Årets utdanningsleverandør (etterregistrering)
Læreplan
Kursmål
Kursplanen er utformet for å utstyre sykepleiere og jordmødre til å levere trygge og beste øvelser i rollen som helsepersonell, som definert i NMCs standarder for kompetanse for spesialisthelsetjenesten i folkehelsepersonell, rapporten fra utdanningsundergruppen av barn, ungdom People and Families National Advisory Group, og nøkkellovgivning fra Children and Young People (Scotland) Act 2014.
Kurset fokuserer på tre sentrale temaer:
- velvære;
- vurdere og analysere barns behov, inkludert innvirkningen av barns opplevelser på deres velvære;
- forbedre resultatene for barn og deres familier.
Profesjonell akkreditering
Dette kurset har blitt akkreditert av Sykepleie- og jordmorrådet ved å bestå kvalitetssikringsstandarder for å opprettholde offentlig beskyttelse og sikkerhet.
Dette kurset er også akkreditert av UK Committee for UNICEF (UNICEF UK) som Baby Friendly for implementering av beste praksis innen ammetrening.
Arbeidsplasseringer
Du vil fullføre en arbeidsbasert Health Visiting in Practice-modul som spenner over hele varigheten av studiene. Du vil bli vurdert gjennom det av en praksisbedømmer som avgjør om du er kvalifisert for del-3 NMC-registrering.
Health Visiting in Practice er utformet i samarbeid med praksispartnere via en arbeidsgruppe med praksisbedømmere, hovedsykepleiere og praksisutdanningstilretteleggere fra NHS.
Kursdetaljer
Dette kurset fører til både en akademisk pris og en faglig kvalifikasjon. Den består av 50 % praksislæring og 50 % teori, som er likt fordelt over kurset som foreskrevet av Sykepleie- og jordmorrådet (NMC). Kurslengden er 52 uker på heltid og 104 uker på deltid.
Praksis er integrert gjennom hele programmet, og hver uke vil studentene ha en blanding av praksis og teori inkludert beskyttet læringstid.
undervisning
Kurset tar en blandet tilnærming til læring. Studentene vil ha tilgang til vår e-læringsplattform og kan delta på ansikt-til-ansikt-seminarer. Et unikt trekk ved kurset er tilbudet av mesterklasser. Disse timene holdes av hovedtalere som er anerkjent for sin ekspertise innen barnehelse og velvære. Kjernelærerteamet er NMC-registrert SCPHN-HV, registrerte lærere og stipendiater ved Høyere utdanningsakademi. De er alle forskningsaktive.
evaluering
En kombinasjon av vurderingsmetoder vil bli brukt på tvers av modulene i kurset som reflekterer studiet av Scottish Credit and Qualifications Framework (SCQF).