Medisin
Wakayama Medical University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Wakayama, Japan
Språk
Be om info
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Be om info
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Apr 2024
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Wakayama Medical University School of Medicine har endret læreplanen fra den tradisjonelle læreplanen som stod sterkt på kunnskap til den som gir muligheter for en velbalansert tilegnelse av kunnskap, ferdigheter og holdning (etikk). En av de siste endringene i læreplanen fant sted i 2006, der hvert felt er mer horisontalt integrert i henhold til strukturer, funksjoner og typer organer som er involvert, i motsetning til å være vertikalt integrert i henhold til spesialområdene, for eksempel interne medisin og kirurgisk medisin. Denne endringen har gjort det mulig for universitetet å produsere mer dyktige leger innen både kliniske og forskningsfelt.
Med tanke på nivåene av ferdighetsinnhenting på slutten av hvert år, dekkes kritiske materialer flere ganger for å sikre mestring av materialene trinn for trinn. I læreplanen vår tar studentene for det meste liberale kunster og grunnleggende fag i førsteårsstudiet; for eksempel naturvitenskap, pre-med og etikk. I løpet av andreårs- og ungdomsårene flyttes vekten til grunnleggende medisin, som fungerer som grunnlag for klinisk medisin. Det kreves to måneders forskningserfaring i det tildelte feltet for at studentene skal bli kjent med forskningsmetoder. Studentene vil lære grunnleggende klinisk medisin og har muligheten til å øve på ferdighetene sine i senior gjennom de sjette årene i programmet. Gjennom læreplanen brukes konvensjonelle forelesninger i kombinasjon med mer praktisk problemidentifisering / løsningstypet utdanning.
I løpet av den kliniske opplæringen vil studentene få muligheten til å jobbe med simulerte pasienter og simulatorer for å øke sine praktiske ferdigheter ved Clinical Skills Training Center.
Vi forstår behovet for psykologisk behandling av pasienter og av personer i sårbare situasjoner. Vi forstår også behovet for sosiale støttesystemer. For å forberede studentene våre på å imøtekomme disse behovene, prøver vi å utsette studentene for en rekke opplevelser på stedet gjennom hele læreplanen: tidlig klinisk erfaring og besøk til velferdsfasiliteter i førsteårsstudiet, besøk til barnehager og programmer for fysisk og / eller mentalt utfordrede i løpet av andreårs- og ungdomsårene, og treningsmuligheter i palliativ omsorg i femte og sjette år er en del av læreplanen vår.
Rollespill om medisinske problemer er ment å gi studentene våre en sjanse til å løse virkelige ting som utstedt som forberedelse til å løse virkelige problemer.
Gjennom disse viktige erfaringene forventer vi at studentene våre blir medisinsk fagpersoner med avanserte nivåer av generelle og spesialiserte ferdigheter og svært moralistiske og etiske sinn, slik at de kan gå ut i verden og bli medvirkende medlemmer av det globale samfunnet.