Doktor i fysioterapi
Massachusetts College of Pharmacy and Health Sciences
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Worcester, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
USD 53 100 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Som fysioterapeut har du makten til å forbedre helsen og velværet til mennesker gjennom hele livet. Dette programmet bygger på din bachelorgrad for å hjelpe deg med å utvikle den avanserte kunnskapen og ferdighetene som kreves for moderne fysioterapipraksis.
I dette treårige doktorgradsprogrammet på heltid vil du oppleve et utfordrende studieløp designet for å forberede deg til å diagnostisere og behandle et bredt spekter av pasienter, vurdere resultatene deres og gi bevis på effektivitet. Du vil få muligheten til å jobbe med ekte pasienter i vårt balanse-, bevegelses- og velværesenter på campus og få erfaring fra den virkelige verden gjennom et bredt spekter av kliniske erfaringer både på og utenfor campus.
Når du er uteksaminert, vil du være kvalifisert til å gå opp til PT-lisenseksamen og begynne din givende karriere i en rekke roller i praksis, pasientutdanning, forskning, politikk og påvirkning som fysioterapeut.
Galleri
Opptak
Stipend og finansiering
Dette programmet tilbyr meritbaserte stipender opp til maksimalt $7,000 per år.
Læreplan
År 1 - høst
- PT som yrke
- Grunnlaget for PT Management I
- Klinisk medisin og patologi I
- Klinisk menneskelig anatomi
- PT i akuttmiljøet (m/ lab)
- Integrert klinisk utdanning I
År 1-Vår
- Grunnlaget for PT Management II
- Klinisk medisin og patologi II
- Bevis for PT-praksis I
- Klinisk kinesiologi
- Standardisert måling i PT-praksis
- Integrert klinisk utdanning II
- Nevrovitenskap
År 1 - Sommer
- Bevis for PT Praksis II
- Levetid motorkontroll
- Menneskelig gang
- Kardiopulmonal pasientbehandling
- Profesjonelle problemer i PT-praksis I
- Terapeutisk trening
År II-Høst
- Farmakologi
- Klinisk bildediagnostikk
- Muskuloskeletal pasientbehandling I
- Nevromuskulær pasientbehandling I
- Bevis for PT-praksis III
- Ortotikk og proteser
- Integrert klinisk utdanning III
År II-Vår
- Muskuloskeletal pasientbehandling II
- Nevromuskulær pasientbehandling II
- Bevis for PT Praksis IV
- PT-behandling av den geriatriske pasienten
- PT-ledelse for pediatrisk pasient
- Profesjonelle problemstillinger i PT-praksis II
- Integrert klinisk utdanning IV
År II-Sommer
- Muskuloskeletal pasientbehandling III
- Faglige problemstillinger i PT-praksis III
- Spesielle emner i Ther EX
- Integrert klinisk utdanning V
- Bedriftshelse
År III-høst
- Klinisk utdanningserfaring I
- Klinisk utdanningserfaring II
År III-Vår
- Klinisk utdanningserfaring III
- DPT valgfag(er)
- Bevis for PT-praksis V
- Profesjonelle problemstillinger i PT-praksis IV
Klinisk utdanning
Integrerte kliniske erfaringer
Du vil få praktisk erfaring gjennom en rekke integrerte kliniske erfaringer i de to første årene av programmet. Integrerte kliniske erfaringer bygger på informasjonen du lærer i klasserommet. For eksempel, under kursene med fokus på akuttbehandling, blir studentene tildelt en akuttomsorgssetting for å oppleve spesialklinikker, postkirurgisk behandling og intensivbehandling.
Balanse-, bevegelses- og velværesenter
På campus, pro-bono Balance, Movement og Wellness Center vil du få erfaring med å jobbe med ekte pasienter. Du vil jobbe sammen med vårt ekspertfakultet og andre studenter for å bidra til å forbedre pasientens styrke, fleksibilitet, utholdenhet, balanse og generell velvære gjennom gruppetreningstimer som fokuserer på pasientens individuelle behov.
Kliniske rotasjoner
I det siste året av programmet vil du delta i tre kliniske utdanningserfaringer på heltid utenfor campus. Hver erfaring er 10 uker lang - en i en poliklinisk ortopedisk setting, en i en kompleks medisinsk setting som akutt, akutt rehabilitering, subakutt rehabilitering eller hjemmesykepleie, og et valgfag i området der du har en sterk lidenskap.
Programresultat
Viktige funksjoner og tekniske standarder
Informasjon om universitetets støttetjenester for funksjonshemmede er angitt i MCPHS University Catalog. Hvis en student føler at han/hun kan kreve spesielle tilpasninger for å utføre noen av de grunnleggende kravene i læreplanen, er det studentens ansvar å kontakte assisterende dekan for akademiske støttetjenester som angitt i MCPHS University Catalog.
Viktige funksjoner
Utøvelsen av fysioterapi inkluderer undersøkelse, diagnostisering og behandling av personer med fysiske funksjonshemninger, bevegelsessvikt og smerte. Fysioterapeuter må være forberedt på å gjennomføre en relevant pasientundersøkelse i tide, evaluere resultatene av denne undersøkelsen og syntetisere disse dataene for å etablere en nøyaktig diagnose, prognose og behandlingsplan, implementere en intervensjon og bruke prosessen med ny undersøkelse. for å vurdere pasientresultater. Fysioterapeuter må også ha ferdighetene som er nødvendige for å avgjøre når henvisning av pasienten/klienten til et annet helsepersonell er hensiktsmessig. Fysioterapeuter må fremlegge bevis på at behandlingen de gir er effektiv, ofte gjennom gjennomføring av klinisk basert forskning.
DPT-studenter må kunne fullføre følgende:
- Deltakelse i alle nødvendige aspekter av klasseroms- og laboratorieaktiviteter.
- Deltakelse i alle nødvendige aspekter av klinisk erfaringsaktiviteter.
- Effektiv kommunikasjon med andre studenter, instruktører, hjelpepersonell, pasienter, familiemedlemmer, betalere og annet helsepersonell.
- Opprettholde et trygt miljø for andre individer og for en selv, inkludert bruk av universelle forholdsregler.
- Ytelse av akutt pasientbehandling, inkludert, men ikke begrenset til, hjerte-lunge-redning (HLR).
- Gjennomføring av elementer av pasient/klientbehandling, inkludert undersøkelse, evaluering av data, formulering av fysioterapidiagnose og prognose, intervensjon, vurdering av utfall og journalføring.
- Gjennomføring av spesifikke pasient-/klientintervensjoner og behandlinger, inkludert pasient- og familieopplæring, anvendelse av modaliteter, terapeutisk trening og funksjonell trening.
Kliniske byråer kan ha ytterligere eller byråspesifikke tekniske standarder, som har forrang over tekniske standarder fra MCPHS University.
Commission on Accreditation of Physical Therapy Education (CAPTE) akkrediterer profesjonelle fysioterapiprogrammer og krever at kandidater fra disse programmene kan levere kliniske tjenester på inngangsnivå. Nyutdannede av programmer på inngangsnivå er pålagt å ha en bred base av kunnskap og ferdigheter som er nødvendige for utøvelse av fysioterapi. Fysioterapeuter krever intellektuelle – kommunikasjons-, atferdsmessige – sosiale, observasjons- og motoriske evner for å møte standarden for praksis.
Visse funksjonshemminger kan forstyrre studentens evne til å fullføre studiet og tilegne seg de essensielle funksjonene som er nødvendige for utøvelse av fysioterapi. Rimelig tilpasning kan gjøres for å kompensere for noen begrensninger. Imidlertid kan de som forstyrrer pasientbehandling, sikkerhet eller krever bruk av en mellommann være uforenlige med uavhengig profesjonell praksis.
Tekniske standarder
Intellektuell – Kommunikasjonsevner
Intellektuelle ferdigheter inkluderer evnen til å huske og forstå store mengder didaktisk informasjon og å bruke denne informasjonen til undersøkelse, evaluering og håndtering av rutinemessige og komplekse fysioterapiproblemer. Effektive kommunikasjonsferdigheter gjør det mulig for fysioterapeuten å hente frem passende informasjon fra pasienter og effektivt forklare undersøkelses- og behandlingsprosedyrer.
Noen av ferdighetene en person må kunne demonstrere inkluderer, men er ikke begrenset til, evnen til å:
- Kommuniser tydelig og til rett tid med pasienter, leger, annet helsepersonell, lokalsamfunn eller faggrupper og kolleger.
- Rapporter tydelig, leselig og i tide gjennom fremdriftsnotater i pasientskjemaer, rapporter til leger, forsikringsskjemaer og bestillingsskjemaer.
- Svar på slike ting som en pasient som ringer bak et gardin, advarende anrop fra hvem som helst og maskinalarmer.
- Delta i gruppemøter for å levere og motta informasjon og svare på spørsmål fra en rekke kilder.
Atferdsmessige og sosiale egenskaper
Studentene må demonstrere evnen til å øve på en profesjonell og etisk måte og ha den følelsesmessige stabiliteten til å øve i et stressende arbeidsmiljø. Medfølelse, integritet, omsorg for andre, mellommenneskelige ferdigheter, kulturell kompetanse og motivasjon er alle personlige egenskaper knyttet til utøvelse av fysioterapi.
Noen av ferdighetene en person må kunne demonstrere inkluderer, men er ikke begrenset til, evnen til å:
- Gjenkjenne og reagere hensiktsmessig på individer i alle aldre, kjønn, raser, sosioøkonomisk, religiøs og kulturell bakgrunn.
- Takle stresset med store arbeidsbelastninger, krevende pasienter og livstruende kliniske situasjoner.
- Gjenkjenne og reagere riktig på potensielt farlige situasjoner.
Observasjonsferdigheter
Observasjon er et av de viktigste verktøyene en fysioterapeut besitter. Innsamling av data om pasient/klients forhold og riktig manipulering av maskineri er avgjørende for å være en effektiv fysioterapeut. Noen av ferdighetene en person må kunne demonstrere inkluderer, men er ikke begrenset til, evnen til å:
- Observer og tolk pasientbevegelser, hudtilstand, sikkerhetsfarer og endringer i utseende.
- Les og tolk utstyrsskiver, vurderingsgrafer, pasientdiagrammer, faglitteratur og notater fra pasienter, leger og annet helsepersonell.
Motor ferdigheter
Utøvelsen av fysioterapi krever at utøveren har evnen til å utføre grunnleggende evaluerende og terapeutiske prosedyrer som krever spesifikke fysiske ferdigheter og utholdenhet (f.eks. palpasjon, forflytninger, gangtrening). En terapeut skal kunne bruke syn og somatisk sansning i utredning og behandling av pasienter. Noen av ferdighetene en person må kunne demonstrere inkluderer, men er ikke begrenset til, evnen til å:
- Løft, bær og skyv pasienter (150 lbs.) i seng eller rullestoler, tungt utstyr, kroppsdeler og pasienter som går fra seng til stol eller matte eller kan instruere andre i aktiviteten, inkludert riktig kroppsmekanikk.
- Gå og balanser godt nok til å hjelpe pasienter med å gå og forflytte seg med eller uten utstyr, og forhindre skade på pasient og seg selv.
- Palpere anatomiske strukturer og håndtere skadde kroppsdeler uten å forårsake skade på motivet.
- Utvis tilstrekkelig manuell fingerferdighet til å manipulere svært lite utstyr, gi støtte og motstand etter behov gjennom komplekse treningsbevegelser, utføre HLR, manipulere skiver og behandle akutt syke pasienter uten å forstyrre sensitive overvåkingsinstrumenter og linjer.
- Sørge for pasientens sikkerhet og velvære i alle terapeutiske eller transporterende aktiviteter.
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.