Universidade Iguaçu (UNIG)

Introduksjon

Les den offisielle beskrivelsen

institusjonen

Den Iguaçu UNIVERSITY - UNIG ble opprettet fra forfall av fakultetene av Nova Iguaçu Unified av MEC forordningen No. 1318, fra 16 september 1993, publisert i Official Gazette av 09.20.93, del I, s. 14 017. Dens sponsor Higher Education Association of Nova Iguaçu - SESNI, nonprofit, filantropiske natur, med hovedkontor i byen Nova Iguaçu - State of Rio de Janeiro.

Den UNIG integrerer tiden fem studiesteder, nemlig:

Jeg campus Nova Iguaçu Campus II Undervisning Clinic Campus III Yrkes Training Centre Dr. Paulo Machado Fróes Campus V Itaperuna

Den er basert på Campus jeg, der den kommuniserer i sosiale, økonomiske, kulturelle og politiske med Lowlands og den nordlige delstaten Rio de Janeiro, ledende teknologi og grunnleggende kunnskap for utviklingen av disse områdene til staten og for landet.

Starter sin virksomhet i 1970, Fakultet for filosofi, vitenskap og Letters of Nova Iguaçu, tilbød den første høyere utdanning enhet av Baixada Fluminense. Denne banebrytende skjedde med gjennomføringen av Arts kurs (Kvalifikasjoner: Portugisisk-litteratur og portugisisk-engelsk), matematikk, fysikk, biovitenskap, anerkjent i 1974. I 1976 ble Avdeling for lærerutdanning også anerkjent som bidrar vesentlig til grunnutdanning i regionen.

Fire år senere, i 1974, med nesten alle de innledende kursene allerede anerkjent, var gjennomføringen av Law School, legitime ønske om iguaçuana samfunnet.

Klar over sitt ansvar og oppmerksomt til å forbedre kvaliteten på utdanningen, etter konsolidering av enheter i drift, SESNI igjen trygler nye kurs: Medisin i 1976, odontologiske og Course of Technology i databehandling i 1988 og 1989, respektivt.

Alle kurs som tilbys av UNIG dukket identifisere egenskapene i regionen, som observerte markedskrav vedrørende identifisert faglige profiler.

Opprettelsen av Fakultet for medisinske basalfag av Nova Iguaçu var et avgjørende skritt i å ta opp de alvorlige helseproblemer av lokalbefolkningen, i lys av mangel på medisinsk behandling og dårlige sanitærforhold er identifisert i denne regionen.

Den UNIG Teaching Clinic gjør opp betraktelig, historien om helse i regionen.

Gjennom sin eksistens, og for å fremme vesentlige endringer i den omkringliggende regionen, har UNIG forvandlet seg i en kontinuerlig prosess med administrative, pedagogiske og teknologiske forbedringer.

Streve for kvalitet utdanning og andre tjenester som tilbys, forfølge fortreffelighet, er det et prinsipp som har, over flere tiår av sin eksistens, og inspirere sine beslutninger.

Årsak utviklingen i staten, og bemerker krav i sitt område av kompetanse, innovasjon i tråd med utviklingen av dette oppstår, er det fokus på tiltak for denne retningslinje.

Beslutningen om å utvide sin virksomhet til kommunene São João de Meriti og Itaperuna, konsolidert i 1996, etterspørselen etter frukt av kommunene, og tilbyr seks sju lavere kurs, henholdsvis brakt til staten under drivkraften i fremgang i samfunnet før begrenset til byen Nova Iguaçu.

I 1997, det inkludert nye graduate kurs til de som allerede er tilbudt: Nursing, apotek, kroppsøving og fysioterapi.

Implementeringsprosessen av nye kurs, samt utvidelse av eksisterende til andre kommuner, har vært kontinuerlig ledsaget av tiltak for å sikre og øke kvaliteten på tjenestene som tilbys.

Som et universitet, er UNIG oppgave å generere vitenskapelige og teknologiske fremskritt i landet og tjene samfunnet direkte, tegning på ressurser og tilgjengelige midler.

Dette oppdraget krever en smidig og fleksibel forvaltningsmodellen, i stand til å fange og oversette forventningene i samfunnet, spesielt dynamikken i markedet, som innebærer profesjonell opplæring. Derfor har UNIG et moderne administrative struktur, der Dean er assistert av tre Pro-rektorer, nemlig:

Academic Dean - ProAc Administrativ Dean - PROAD

I innstillingen sin politikk og prioriteringer, UNIG søke revitalisering og forbedring av undervisning på universitetsnivå, fremme forskning som en kreativ agent og fornyelse av kunnskap og oppmuntrende utdannet, bred og streng forstand, på en helhetlig måte å kurs programmer forlengelse.

Administrer fortsatte utvidelsen av dette universitetet representerer en stor utfordring.

Utvide, vokser i kvalitet, å tilpasse seg samfunnets egenskaper som UNIG er satt inn, og også arbeide for å generere ny teknologi, formidling og fornying vitenskapelig kunnskap innebærer betydelig større utfordring.

Overvinne denne utfordringen har vært grunntonen i administrasjonen UNIG, i tråd med sponsor organisasjon, Higher Education Association of Nova Iguaçu - SESNI.

Denne skolen tilbyr programmer i:
  • Portuguese (Brazil)

Se Bachelor »

Programmer

Denne skolen tilbyr også:

Bachelor

Fysioterapi

Campus Deltid 10 - 10 semestre March 2019 Brasil Rio de Janeiro

The Department of Physical Therapy (Bachelor) tilbys i Campi Nova Iguaçu og Itaperuna nattskift på 4200 timer og varige 10 semestre. [+]

The Department of Physical Therapy (Bachelor) tilbys i Campi Nova Iguaçu og Itaperuna nattskift på 4200 timer og varige 10 semestre.

pensum

I løpet av Bachelor of Physiotherapy - Campus Nova Iguaçu tilbys med total arbeidsbelastning på 4200 timer for å bli betalt i minst fem (5) år, i samsvar med resolusjon CNE / CES nº 4/2009. Det pedagogiske prosjekt i løpet av Bachelor of Physiotherapy - Campus Nova Iguaçu - sørger for tilførsel av LBS som valgfritt kurs i programmet, som forutsatt i lovgivningen for ungkarer. Læreplanen av kurset ble utviklet og har blitt stadig revidert for å møte de reelle behovene til studentene og endringene foreslått av lærerne, etter evaluert. Dermed forblir denne strukturen oppdatert og følge de nasjonale læreplanen.... [-]


Medisin

Campus Heltidsstudier 12 - 12 semestre March 2019 Brasil Rio de Janeiro

The Medical School (BS) tilbys på Campus Nova Iguaçu, i heltid, som varer 12 semestre, med total arbeidsbelastning på 7990 timer klasse. [+]

The Medical School (BS) tilbys på Campus Nova Iguaçu, i heltid, som varer 12 semestre, med total arbeidsbelastning på 7990 timer klasse.

Læreplanen planen~~POS=HEADCOMP organisasjon

Bygging av kunnskap i en integrert og koordinert måte i en læreplan guidet av kompetanse krever en gjennomtenkning av pedagogisk kultur fokusert kurs for engasjement av undervisningen gruppen. Den måten å jobbe kollegialt mål en kritisk forståelse av helse virkeligheten og opplæring av menneskelige profesjonell, reflekterende, aktiv, demokratisk og forpliktet til sosiale problemer. Denne bredere syn på undervisning og læring krever en ny holdning til læreren i forhold til tidligere kunnskap, behov og interesser, og hver elev lærer rytmer. ... [-]