Skoler & universiteter i Latvia

Topp universiteter Skoler i Latvia 2018/2019

På denne siden kan du søke etter Universiteter og handelshøyskoler i Latvia. Du vil lett finne all informasjon om den øverste rangerte universiteter i Latvia. Klikk på "Les mer " for en detaljert beskrivelse av universitetet og en oversikt over studier som tilbys.

Finn universiteter i Latvia og bla gjennom sine programmer for å finne de som passer deg best. Få all informasjon om de ulike studietilbud i Latvia og sammenligne skolepenger og lengden på studiet. Du kan spare tid og kontakt universiteter i Latvia direkte: fylle ut "Request gratis informasjon " form, som vil sette deg i kontakt med inntakskontoret.

Start søket for din fremtidige utdannelse med en gang!

4 Resultater i Latvia

Latvia University of Life Sciences and Technologies

Master Latvia Jelgava September 2018

Utdanning, Vitenskap og Kultur senterLatvia University of Life Sciences and Technologies er det eneste høyere landbruksopplæringsstedet i Latvia, og har til formål å: fremme det intellektuelle potensialet for landsbygdsutvikling i landbruket; oppfordre unge til å skaffe seg høyere faglig og profesjonell utdanning; utvikle forskning; bidra til kulturutvikling; studere, vedlikeholde og perfeksjonere oppnådd erfaring fra det latviske folket og overlevere det til de kommende genera… [+] sjonene. Universitetet er multi-profilert. Foruten de tradisjonelle studiefeltene gir LLU også flere unike studieprogrammer knyttet til avansert landbruk, veterinærmedisin, matproduksjon, skogbruk og landskapsarkitektur. Universitetet ligger i Jelgava - en gammel kulturby som ligger bare 40 km fra hovedstaden i Latvia - Riga. Jelgava er anerkjent som en sann studentby.OppdragDen Latvia University of Life Sciences and Technologies ( LLU ) Strategisk utviklingsplan 2015-2020, ble utviklet i løpet av 2015 og godkjent av LLU Senatet den 9. desember 2015. For å utføre sine funksjoner og gjennomføre sine mål og målsettinger, i Latvia University of Life Sciences and Technologies har utviklet tre aktivitetsprogrammer: 1. Studier 2. Vitenskap 3. Administrativ og økonomisk støtte til studier og forskningsarbeid Målet med Latvia University of Life Sciences and Technologies er å gi mulighet til å oppnå høyere akademisk og høyere profesjonell utdanning innen landbruk, veterinærmedisin, matteknologi, ingeniørfag, skogsvitenskap, samfunnsvitenskap, informasjonsteknologi og miljøledelse, samt å utvikle vitenskap og å opprettholde og utvikle det latviske intellektuelle potensialet og kulturen. Målene for LLU : 1. For å sikre studiekvaliteten som samsvarer med normer for et nasjonalt universitet, som vil tillate utdanning av konkurransespesialister for det lettiske og internasjonale arbeidsmarkedet. 2.To utvikle det vitenskapelige potensialet til å delta i internasjonal forskning, for å integrere den akademiske utdanningen og forskningen, hva vil sikre innføring av innovative, kunnskapsbaserte teknologier i den lettiske nasjonale økonomien, spesielt i Zemgale-regionen. 3. For å sikre bærekraftig utvikling for universitetet som en nasjonal utdanning, vitenskap og kulturinstitusjon:å styrke det juridiske grunnlaget;å forbedre organisasjonsstrukturen i samsvartil LLU målene; å utvikle samarbeid med institusjoner, akademisk utdanning og vitenskapsinstitusjoner i Latvia og utlandet, bedrifter og profesjonelle organisasjoner og regionale institusjoner i Zemgale;å håndtere LLU materialet og det tekniske grunnlaget effektivt.LLU oppdraget Å utvikle konkurransedyktig intellektuell kapital på grunnlag av ekspertise i forskning, bruk av forskningsresultater i økonomien, høy kvalitet på utdanning og effektiv ledelse av universitetet. LLU visjonen Latvia University of Life Sciences and Technologies er et av de ledende universitetene innen vitenskap og teknologi i Østersjøregionen, som spesialiserer seg på bærekraftig bruk av naturressurser som er rettet mot forbedring av livskvaliteten for samfunnet.faktaLatvia University of Life Sciences and Technologies ( LLU ) ble grunnlagt i 1939 og dets eldste fakultet er Landbruksfakultetet, grunnlagt i 1863, som har et nært samarbeid med mange universiteter i utlandet. LLU har vært en raskt voksende institusjon i perioden siden Latvia gjenvunnet sin uavhengighet.Det er 8 fakulteter på universitetet: Jordbruk, Veterinærmedisin, Ingeniørfag, Matsteknologi, Miljø og anlegg, Skog, Informasjonsteknologi, Økonomi og sosial utvikling.64 bachelor-, master- og doktorgradsprogrammer leveres av 313 forelesere og forskere for 4350 studenter i 2014/2015.Internasjonalt samarbeid er basert på mer enn 130 inngåtte samarbeidsavtaler med partnerinstitusjoner fra 27 europeiske land og 42 aktive bilaterale avtaler med høgskoler og forskningsinstitusjoner fra 19 land over hele verden.Universitetsmuseet ønsker velkommen til å se historien om Jelgava-palasset og historien til Latvia University of Life Sciences and Technologies utstillinger for Latvia University of Life Sciences and Technologies .Universitetets kulturmiljø er aktivt utformet og utforsket i tradisjonelle og unike arrangementer.Det er også et bredt spekter av sportsmuligheter tilgjengelig for universitetsstuderende og ansatte. [-]


RISEBA

Master Latvia Riga September 2018

RISEBA er et universitet typen privat høyere utdanningsinstitusjon fullt akkreditert av departementet for utdanning og vitenskap i Republikken Latvia. Å være en av de første private høyere utdanningsinstitusjoner i Latviai dag RISEBA er blant 10 største høyere utdanningsinstitusjoner i Latvia (Både offentlige og private) med nesten 3000 studenter, inkludert 200 internasjonale studenter, Som går 19 studier på ulike nivåer og retningerog mer enn 8000 studenter. I løpet av d… [+] e siste to tiårene RISEBA har gått gjennom en betydelig transformasjon fra en liten ambisiøs handelshøyskole til universitetet som gir, i tillegg til business og ledelse programmer, studier i kommunikasjon, audiovisuelle medier kunst og arkitektur, og dermed trans institusjonen inn i "det sted hvor virksomheten oppfyller arts". RISEBA skiller seg ut fra de andre høyere utdanningsinstitusjoner som en som har klart internasjonalt fokus, og er preget av eksklusivitet av de studier som tilbys og variasjon av undervisningsspråk. RISEBA gir programmer som enten er unike i markedet eller ble først introdusert til markedet ved RISEBA. Det er en av de få institusjonene som tilbyr full studieprogrammene på tre språk - latviske, engelsk og russisk. RISEBA er spredt over fem områder: tre bygninger av RISEBA viktigste campus er lokalisert i Riga (Hovedstaden), er en regional gren basert på Daugavpils (Den nest største byen i Latvia). RISEBA Mission, visjon og verdier Siden starten i 1992 har RISEBA vært ledet av sin misjon "for å være en inngangsport til internasjonale karrierer" understreker at universitetet har som mål å forberede sine studenter og akademikere for internasjonale karrierer og understreker at det ikke betyr at studentene blir undervist "for eksport". Hovedideen bak oppdraget er at RISEBA ønsker å sørge for at sine studenter er konkurransedyktige i det internasjonale markedet, er kulturelt bevisst, kan arbeide i internasjonale team enten i hjemlandet eller i utlandet og kunne konkurrere i globale markeder. RISEBA ser sine kandidater som potensielle arbeidsgivere som vil bidra til latvisk, europeisk og global økonomisk vekst, er i stand til å arbeide i internasjonale selskaper i Latvia og i utlandet, er følsom og tolerant å kryss-kulturelle forskjeller, og er aktive bidragsytere av multinasjonale team. Å svare på endringer i det ytre miljø og forfølge nye muligheter RISEBA utvidet sin virksomhet til nye områder - kreative næringer, dvs. kommunikasjon, media og arkitektur, og i fremtiden ser på seg selv som «en økonomisk bærekraftig, internasjonalt anerkjent universitet av virksomheten, kunst og teknologi ". Veiledet av sin visjon RISEBA består av tre store faglige komponenter eller skoler: School of Business med bachelor, master og PhD-programmer, som dekker deler av virksomheten, ledelse og økonomi - School of Media og Kommunikasjon med bachelor- og masterprogrammer i kunst og kommunikasjon - School of Architecture and Design, som i dag tilbyr en Bachelor program i arkitektur. RISEBA er et tverrfaglig, flerkulturelle universitetet gir det globale arbeidsmarkedet med intelligente, kreative og selvstendig tenkende mennesker. RISEBA står for god utdanning, internasjonalt anerkjente grader, høy kvalitet av nyutdannede, fremragende forskning base og høyt kvalifiserte medarbeidere. Fem kjerneverdier er i hjertet av hva RISEBA gjør: Åpenhet: RISEBA er kjent for sin individuelle tilnærming til elevene. De ansatte er opptatt av å skape en studie vennlig miljø basert på tillit, respekt og lydhørhet. Samarbeid: RISEBA er aktivt involvert i lokal og internasjonal virksomhet miljø og fremmer faglig vekst av sine ansatte og studenter. Sammen med sine tidligere studenter og partnere, skaper institusjonen en utmerket akademisk og arbeidserfaring, som er en uunnværlig del av arbeidsprosessen. Livslang Læring: RISEBA fremmer livslang læring for elevene. Livslang læring bidrar til utvikling av Latvia og andre europeiske land som moderne kunnskapssamfunn med jevn økonomisk utvikling, flere arbeidsplasser og større sosial utjevning. Mangfold: RISEBA er en bro mellom Vest- og Øst-Europa, som hjelper elevene lage det første skrittet på veien til internasjonal karriere. RISEBA sikrer et flerkulturelt miljø ved å tilby ulike studieprogrammer, former for studier og opplæring i forskjellige språk. Etikk og samfunnsansvar: RISEBA tog sosialt ansvarlige ledere og gjør sitt ytterste for å hjelpe elevene å forstå hvilken rolle entreprenørskap i etablering og vedlikehold av høyt etisk praksis i det profesjonelle miljøet og samfunnet som helhet, samtidig sikre tilstrekkelig beskyttelse av miljøet i generasjoner framover. [-]


University of Latvia

Bachelor Master M.D. Latvia Riga September 2018

About The University of Latvia has been founded in 1919 and currently, with its more than 14 000 students, 13 faculties and over 20 research institutes and independent study centers, is one of the largest comprehensive and leading research universities in the Baltics. The University offers more than 130 state-accredited academic and professional study programs. At the University of Latvia, research is conducted in over 50 research fields which represent four main areas… [+] of inquiry: the humanities, natural sciences, social sciences. The University of Latvia pays great attention to the development of international collaboration. The University of Latvia devotes great attention to the development of international collaboration to promote its identity internationally and to strengthen the reputation of the University worldwide. To date, the University of Latvia has signed 136 bilateral agreements worldwide and more than 700 agreements with 368 institutions in 32 European countries within the ERASMUS+ program. Both incoming and outgoing exchange students use one of the available student mobility agreements: ERASMUS+, ERASMUS MUNDUS (Aurora, AESOP, LEADER), CAMPUS EUROPAE, ISEP, bilateral agreements, and agreements between countries. More information at www.university.lv/cooperation ERASMUS MUNDUS is a cooperation and mobility program in the field of higher education that aims to promote dialogue and understanding between people and cultures through cooperation with third countries. Partnerships between European and third-country higher education institutions include scholarships and fellowships for mobility at all academic levels (undergraduate, master’s, doctorate, postdoctoral and staff). The University of Latvia is currently a partner in 9 ERASMUS MUNDUS projects. QS World University Ranking This year, University of Latvia (UL) has risen by 50 places in one of the world’s most prestigious rankings of higher education institutions – QS World University Rankings, and now occupies 651th–700th place, according to the data released September 6. In 2015, UL was ranked 701th–800th. UL is the first and, so far, the only higher education institution in Latvia to be included in the ranking of this level, and the significantly improved position clearly shows that UL firmly stands among the world’s top 5% of universities. Quality management at the University of Latvia Due to the fact, that everyone has a different understanding of the quality subject, various definitions of this term have arisen over time. These definitions cover different fields – from the quality of products to organization management. Within the framework of the EU Phare Multi-Country Program’s in Higher Education project “Quality Assurance in Higher Education”, the Quality Assurance Manual for Higher Education was published. Authors of the Manual offer few conceptions of quality, which are most relevant to higher education, namely: 1) Quality as excellence – conception’s goal is to strive to be the best. 2) Quality as “fitness to purpose” – quality of something for a specific purpose. 3) Quality as transformation – while students’ goals and views are changing, the university is able to vary with them and achieve their needs, i.e. adapt. 4) Quality as a threshold - the university sets certain norms and criteria. Any unit that reaches or surpasses these norms and criteria is deemed of quality. 5) Quality as minimum standards - a broad definition of desired knowledge, skills and attitudes of graduates. 6) Quality as enhancement – the university should improve continuously. To ensure quality at every level of the organization, the university should establish appropriate quality management system. The priority of quality assurance in higher education is stated both by European legislation and practices (Bergen communiqué - Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area) and by Latvian state legislation. These documents emphasize the necessity of implementation of internal quality assurance system in the universities. Quality management and audit department are responsible for development and implementation of quality assurance system in the UL. [-]


Latvian Academy of Sport Education

Master Latvia Riga September 2018

Latvian Academy of Sports Education (LASE) er en akademisk og profesjonell offentlig høyere utdanning og forskningsinstitusjon, etablert 6. september 1921, i samsvar med lov om høyere utdanning, LASE grunnlov og lover og forskrifter som regulerer aktivitetene. LASE er den eneste idrettslærerinstitusjonen i landet som garanterer enhet for studier og vitenskapelig forskning i idrettsvitenskap og helsevesen i sport i samsvar med den lettiske nasjonale utviklingsplanen 2014-2020, "V… [+] itenskap, teknologiutvikling og innovasjon Retningslinjer 2014-2020 "," Smarte spesialiseringsstrategier 2014-2020 "," Retningslinjer for utdanningssamarbeid for 2014-2020 "og" Retningslinjer for sportspolitikk 2014-2020 "for studenter å oppnå akademiske og vitenskapelige grader, yrkeskompetanse og fremme innovasjon innen idrettsvitenskap og helsevesenet i idrett. LASE er en vitenskapelig institusjon, 9. mai 2006, registrert i vitenskapelige instituttregister med nr. 172075. LASE-aktivitetsrapporter gjenspeiles på Akademis hjemmeside lspa.lv: Offentlige tilgjengelige årlige selvvurderingsrapporter. LASE-visjon: En internasjonalt gjenkjennelig og en av de ledende sportsuniversitetene i de baltiske landene, utdannelse av idretts- og helsepersonell innen sport, forsterkende LASE akademisk, vitenskapelig og finansielt potensial.LASE-oppdragÅ gi internasjonalt anerkjente kvalitetsstudier, utvikle nyskapende forskning innen idrettsvitenskap og helsevesen i sport, integrere den i studieprosessen, som sikrer utarbeidelse av konkurransespesialister, fremmer utviklingen av den lettiske staten og samfunnet, støtter den teknologiske utviklingen av den nasjonale økonomien. For å sikre LASEs bidrag som nasjonalt og internasjonalt viktig utdanning, vitenskap og idrettsuniversitet til en bærekraftig utvikling av sport og helsevesen i sporten. LASE primære mål er å gi studentene mulighet til å forfølge høyere faglig og høyere faglig utdanning og trening, utvikle sportsvitenskap og forskning i helsetjenester i idrett, for å utvikle kultur for å bevare det intellektuelle og fysiske potensialet som er nødvendig for Republikken Latvia (LR), fremme og sørge for en harmonisk utvikling av nasjonen90 års historieDen 6. september 2011 feiret det latviske akademiet for idrettsutdanning sitt 90-årsjubileum for latvisk høyere idrettsutdanning generelt og grunnlaget spesielt. Nødvendigheten for å etablere en spesiell utdanningsinstitusjon oppstod våren 1919 da den progressive pressen på den tiden bemerket at fysisk utdanning teoretiske problemstillinger og former for organisasjonen krever sine vitenskapelige grunnlag. Det latviske utdanningsdepartementet aksepterte dette samfunnets nødvendighet, og den 6. september 1921 besluttet ministerrådene å etablere det latviske institutt for kroppsøving (LFII). Student teoretisk utdanning ble startet i Riga, Nikolaja (nå: Valdemara) Street 1, og treningsøkter ble organisert i skolesteder og stadioner. Målet med instituttet var å trene lærere i fysisk utdanning, utarbeide teoretiske og praktiske spørsmål om fysisk opplæring, veiledning av fysisk utvikling og fysisk utdanning i landet. Den første lederen av instituttet var Rumpmuiža skolelærer Mārtiņš Krūze (Martin Kruze) . Instituttopplæringen varer i to år og involverte 1400 timer teoretisk og praktisk studiekurs. I spesialist ble det lagt vekt på praktisk trening, som utgjorde 65,3% av studievolumet. Til gjengjeld handlet gymnastikk og fysiske aktiviteter i forbindelse med gymnastikk. Denne vekten ble påvirket av det faktum at fysisk utdanning på den tiden ble kalt gymnastikk, men lærerne - gymnastikklærere. Den 3. november 1922 ble studieplanen som ble realisert ved instituttet, gjennomgått, og innført betingelsen om at studenten ved slutten av studiet skal ta en eksamen i hver av 21 studiefag. 15. november 1922 var doktor Dr. Jēkabs Dille instituttleder. I 1923 bestemte pedagogisk kommisjon eksamenskrav og innhold og godkjente dokumentet mottatt av kandidater av disse tider. De første eksamenskravene var i likhet med dagens krav, og en av de viktigste delene var å gjennomføre leksjoner for skolealder og forsvare sin valgte ledelsesaktivitet. De første avsluttende eksamenene ble avholdt fra 23. juli til 27. juli 1923, og 8. august samme år besluttet LFII-rådet, i samsvar med ministerrådets beslutning av 6. september 1921, å gi eller ikke gi opptak Diplom, gir eller ikke gir rett til å jobbe som lærer. LFII opphørte sin aktivitet i 1925, og i løpet av 5 år av sin levetid (1921-1925) ble 79 gymnastikklærere forberedt og sertifisert. Med tanke på betydningen av kroppsopplæring og behov for å ha lærere av kroppsopplæring på skolen, ble den 2. oktober 1926 åpnet i latvisk folkhøyskole institutt for kroppsøving (LTU FAI). På grunnlag av aktiviteten til LTU FAI organisasjonen ble den generelle karakteren av studier og krav fra det tidligere instituttet benyttet. Instituttet jobbet i henhold til planer og programmer, bekreftet av utdanningsdepartementet, studietiden var 3 år. Voldemārs Cekuls, inspektør for kroppsopplæring i utdanningsdepartementet ble utnevnt til å være leder av LTU FAI. I løpet av sin eksistensperiode (1929-1940) utarbeidet LTU FAI 189 spesialister av kroppsopplæring, hvorav 179 mottok diplomet, bekrefter eksamen fra instituttet, men 10 - om å ha deltatt i klasser som lyttere. LTU FAI avsluttet sitt arbeid i 1940, og hovedet Voldemārs Cekuls ble deportert fra Latvia 14. juni 1941. I perioden fra 1921 til 1940 ble instituttet uteksaminert av 267 lærere av kroppsopplæring.Det latviske statlige instituttet for fysisk kultur (LVFKI) startet sin virksomhet 1. januar 1946, ved LSSR People's Commissars Council-avgjørelse. Praktiske studier i LVFKI startet i januar 1946 i Riga, 6 Aspazija (deretter Padomju) Boulevard, hvor det ikke var behov for spesialrom og lokaler for studier. Situasjonen forbedret seg litt 21. oktober 1946, da flere lokaler ble tildelt i 3 Kaļķu street. Derimot fikk instituttet i 1951 lokaler i 10 Kalpaks (deretter Komunāru) Boulevard og 4 Vēstures Street. Infrastrukturforbedring fant sted i 1959 da LVFKI studie- og idrettsanlegg ble bygget i 333 Brīvības (deretter Lenina) Street. Som en integrert strukturell del av Sportsuniversitetet har det til enhver tid vært Sports Club (SKIF), som ble grunnlagt 4. oktober 1946, og gjennom alle årene av sin eksistens var dets ansatte organisatorer av student- og foreleseraktivitet. Alltid har våre studenter fått stor suksess på internasjonalt nivå, deltar og representerer Latvia og Universitetet i verden og europeiske konkurranser, samt på ulike nivå studentkonkurranser. I 1959 ble det bygget en 6-etasjers studiebygning. De prestisjefylte kvalifikasjonene, oppnådd ved Universitetet, og veksten i antall studenter knyttet til den, var grunnen til å bygge en annen bygning for studier og sport i 1982, og i 1986 - Athletic Arena. I 1989 fikk instituttets studenter ekstra forelesningsrom og kontorer. I 1994 ble lokalene til det vitenskapelige laboratoriet og et skytespill åpnet ved siden av stadion. Under sin eksistens frem til år 1992 hadde LVFKI utarbeidet 5522 spesialister med høyere utdanning og 151 - med spesialundervisning. Den 5. november 1991 fastslår utdanningsdepartementet i Republikken Latvia med ordren nr.459 at i fremtiden for bedre å reflektere status og profil for høyere utdanningsinstitusjon, blir navnet Latvian Academy of Sports Education (LASE) . Den første grunnloven i Akademiet ble godkjent i Det øverste råd i Republikken Latvia 10. mars 1992. For å utføre oppgaver angitt for det latviske akademiet for idrettsutdanning Pedagogisk fakultet jobbet i akademiet, og i perioden 1983-1991 også Fakultetet for trenere. Antall akademikere, sammenlignet med tallene 1946, har steget flere ganger: fra 2 studiegrupper i 1946 til 27 grupper ved begynnelsen av studieåret 2011/2012.Antall lærere har også økt kvantitativt og kvalitativt: 38 akademikere, inkludert 1 professor, 16 assisterende professorer, 7 seniorlærere, 14 forelesere og assistenter som jobbet der i akademisk år 1946/1947;I akademisk år 2011/2012 ble utdannelsesarbeid på akademiet levert av 78 akademiske medarbeidere, inkludert 18 professorer, 15 lektorer, 22 assisterende professorer, 14 forelesere, 9 assistenter, inkludert 42 akademiske medarbeidere med en vitenskapelig grad .Alle akademikandidater og vellykkede kandidater fikk høyere utdanning og ble opplært til å jobbe med svært forskjellige kvalifikasjoner, relevante for tidsperioden, for eksempel:Idrettslærer;Biologi lærere;Samfunnsvitenskapelige (helseutdanning) lærere;Anatomi og fysiologi lærere;Lærere av militær trening;Sports trener;Fysisk kultur (utdanning) lærere;Utdanning og idrett arbeidsledere;Aktiv turisme ledere;fysioterapeuter,Massører.LASE er den eneste høyere utdanningsinstitusjonen på latvisk, som koordinerer og driver forskning innen sport, samt utdanner sportsvitenskapsspesialister. Hittil har vitenskapelig aktivitet hovedsakelig blitt utført i akademiets avdelinger, men nå er det dannet flere vitenskapelige forskningsinstitutter med egne laboratorier, for eksempel idrettsvitenskapsinstituttet, rekreasjons- og miljøinstituttet, lærerutdanningsinstituttet, Institutt for bevegelse ergonomi. Som en tradisjon i mange år er årlig fakultet og studentforskningskonferanse, innenfor rammen av hvilken foreleser og studentundersøkelser godkjennes. Et logisk resultat av disse konferansene er en årlig utgave av Sports Science - LASE vitenskapelige artikler. Sport for nesten hver LASE-student har vært en integrert del av livet. Studenters aktive livsstil bestemmer både livskvalitet og faglig beredskap. Et videre mål for det latviske akademiet for idrettsutdanning er å gi en internasjonalt anerkjent studie av høy kvalitet, utvikle nyskapende forskning innen idrettsvitenskap og integrere den i studieprosessen, som sikrer opplæring av kompetente og konkurransedyktige ulike sportsspesialister for latvisk og internasjonalt arbeidsmarked. [-]


HT